סעודיה מסכלת הברחת מיליוני כדורי סם שהגיעו מלבנון

הרשויות הסעודיות הודיעו ביום שבת כי סיכלו הברחות של יותר מ -108 מיליון כדורי סם מסוג קפטגון, בנוסף ל -14 מיליון טבליות אמפטמין שהוסתרו במשלוח לוחות ברזל שהגיעו מלבנון.

ההודעה על סיכול פעולת ההברחה חפפה את אירוע "היום הבינלאומי למלחמה בסמים", שחל ב -26 ביוני, לפי סוכנות העיתונות הסעודית, "SPA".

הרשות הסבירה כי בשיתוף פעולה עם הרשויות הנוגעות בדבר, מתחילת 2020 ועד סוף מאי האחרון, היא הצליחה לסכל ניסיונות להבריח יותר מ -108 מיליון כדורי קפטגון, שמבריחים ניסו להכניס לממלכה.

הרשויות הסעודיות סיכלו ניסיון להבריח יותר מ -13,000 קילוגרמים של סוגים שונים של סמים , כמו חשיש, הרואין וקוקאין.

הדובר הרשמי של המנהל הכללי לבקרת סמים בערב הסעודית, רב-סרן מוחמד אל-נוג'אידי, אמר כי המנהל סיכל ניסיון של רשתות עבריינים להבריח 14 מיליון טבליות אמפטמין לממלכה.

אל-נוג'אידי ציין כי כמויות אלה נתפסו בתיאום עם רשויות המיסים והמכס בנמל ג'דה, מכיוון שהוסתרו בתוך משלוח לוחות ברזל שהגיעו מלבנון .

ב- 16 בחודש זה, תפס משרד הפנים הלבנוני מיליוני כדורי סם קפטגון  שהיו מיועדים לייצוא מנמל ביירות לסעודיה.

באפריל האחרון אסרה ערב הסעודית על ייבוא ​​מוצרים חקלאיים מלבנון, לאחר שתפסה משלוח של כדורי קפטגון שהוחבאו בתוך ירקות ופירות.

וושינגטון ומדינות ערב באזור מאשימות את מיליציית "חיזבאללה" במעורבות  בסחר הסמים  הבינלאומי בשווי של מיליוני דולרים בלבנון ובסוריה למימון פעולותיה הצבאיות.