לאחר היעדרות ארוכה: מטוסי קרב בשמי דרום סוריה

כוחות אל-אסד הטילו מצור על שכונת דרעא אל-בלד, ניתקו את הכבישים המובילים אליה ומנעו כניסה או יציאה ממנה, לאחר שהתושבים סירבו למסור את נשקם.

דובר קבוצת "אחראר חוראן" – تجمع أحرار حوران, המנהלת את כל הפעילות הביטחונית העצמאית בדרום סוריה בתאום עם הרוסים, אבו מחמוד אל-חוראני, אמר כי הוועד המרכזי דחה את דרישות הגנרל הרוסי למסור את הנשק האישי שברשות צעירי האזור.

אל-חוראני הוסיף בהצהרה לסוכנות הידיעות הסורית "זייתון" כי כוחותיו של אסד הקיפו את שכונת דרעא אל-בלד, ומטוסי קרב טסו במרחב האווירי שלה בגובה נמוך, על מנת להפעיל לחץ על התושבים ועל הוועד המרכזי המנהל את החיים במקום.

(כאמור לא ברור מהדיווח האם מדובר במטוסי קרב רוסים או סורים….)

אתמול, יום שישי, התקיימו הפגנות עממיות בכמה אזורים בעיר ובאזורים הכפריים של מחוז דארעא כסולידריות עם שכונת דרעא אל-בלד, ואנשי העיר אל-באב שבאזור הכפרי המזרחי של חלב ארגנו דוכן של סולידריות עם השְׁכוּנָה.

לפני מספר ימים דרש הקצין הרוסי האחראי על כל האזור הדרומי של סוריה מתושבי שכונת דרעא אל-בלאד למסור את הנשק האישי שברשות בניהם בתמורה להוצאת המיליציות הקשורות לביטחון צבאי /ל צבא סוריה מהשכונה.

ראוי לציין כי תושבי דארעא אל-בלד סירבו למסור את הנשק, במיוחד מכיוון שזה רכושם, ומכיוון שהאזור מתנהל על ידי מסורת שבטית ומקובל שכל משפחה שם רוכשת נשק קל על מנת להגן על עצמה.