חיזבאללה מקים מיליציה חדשה להגנת תנועות משלוחי הסמים בדרום סוריה

מיליציית חיזבאללה הלבנונית חיזקה את נוכחותה במחוז א-סוידאא', שבדרום סוריה ,ע"י הקמת מיליצייה חדשה המסונפת אליה, במטרה להגן על הסחר והברחת הסמים למדינות שכנות, לאחר שהדרוזים , המהווים רוב במחוז סוידאא' , הקימו מיליצייה מקומית כדי להתמודד עם המיליציה האיראנית המפיצה שחיתות ופשעים באזור.

פעיל מקומי, שהעדיף שלא להזדהות, אמר היום (ה ') לרשת החדשות "אוריינט נט" כי המיליצייה החדשה שהקים חיזבאללה נקראה "קומץ צעירי אלקריא" – "تجمع شباب القريا" ומפקדה הוא אדם המכונה רביה אבו זהרה והיא כוללת עשרות צעירים מעיירת הגבול קוראיה בין דארעא לא-סוידאא'.

من جديد: نظام الأسد يلوح للسويداء بداعش | مرصد الشرق الاوسط و شمال افريقيا

המקור הסביר כי המיליציה החדשה מורכבת מאנשים, שרובם הם מהחמולות הבדואיות המתגוררות מערבית לעיירה אלקריא, מדרום לא-סויידאא'.

מי שמכונה "רביע אבו זהרה" –  "ربيع أبو زهرة" קשור לכמיל נסר – كميل نصر, שקשור קשר הדוק עם המיליציות האיראניות, ובמיוחד חיזבאללה, על פי עדות מקור שציין עוד כי כמיל נסר הפך לשיעי מאז שהמיליציות האיראניות נכנסו לא-סוידאא' ופועלות להבטחת האינטרסים שלהן באזור, במיוחד מכירה והסתרת סמים, ובנו נלחם בשורות אותן מיליציות.

الحشيش البعلبكي في السويداء والفاعل حزب الله – مصير

הקמת  המיליציה החדשה ע"י החיזבאללה בשבועות האחרונים באה לאחר שאנשי העיירה אלקריא הקימו מיליציה מקומית בשם "מגיני הארץ" – "حماة الأرض" שאמורה להתמודד נגד פשעי חיזבאללה ושלוחותיו, במיוחד ההברחות וקידום סחר הסמים באזור ומחוץ למדינה, בנוסף לניסיונות לעורר סכסוכים בין תושבי דארעא לתושבי א-סויידאא', באמצעות ירי לעבר העיירה בוסרה אלשאם באזור הכפרי של מחוז דארעא והעיירה אלקריא באזור הכפרי של סוידאא', כפי שקרה בחודשים האחרונים, כך מאשימים גורמים מקומיים.

במהלך החודשים האחרונים, מיליציית חיזבאללה הגבירה את נוכחותה בא-סוידאא' וגייסה מאות צעירים לשורותיה, בהנחיית מיליציית אסד, והיא פעילה בקידום סמים באזור ובהברחתם לירדן, במיוחד מאזור אלקריא, מה שגרם לה להרחיב את שורותיו באזור.

מחוז א-סוידאא' עדה להתפשטות נרחבת של כנופיות הממומנות על ידי חיזבאללה, בשיתוף פעולה עם אגף הביטחון הצבאי של מיליציית אסד, דבר שהקל על כניסתה למחוז בשנים האחרונות, וא-סויידאא' הפכה גם למוקד מקרי חטיפה , חיסולים וסחר בסמים עקב פעילות המיליציות.

במהלך ארבעת השבועות האחרונים הודיע ​​צבא ירדן כי סיכל חמישה ניסיונות להבריח כמויות גדולות של סמים מא-סווידאא' שבדרום סוריה לשטחו. באחת הפעולות נתפסו כ- 409 סוליות חשיש ו -36,335 כדורים נרקוטיים של קפטגון שהועברו לרשויות המוסמכות. בפעם השנייה נתפסו 1942 סוליות חשיש, 19500 גלולת קפטגון וחבילה קטנה של סם הקריסטל.

برعاية (حزب الله) الحشيش البعلبكي ينتشر في السويداء – شبكة جيرون الإعلامية