מבזקי חדשות ליום 24-6-21 . מתעדכן

*- לדברי גורם במפקדת ההגנה האווירית המשותפת ח'אתם אל-ענביה
שמופקדת על אזורי ההגנה
הצפונית (אימאם חסן מוג'טבה) – טהראן
הצפון מזרחית – משהד
המזרחית – בירג'נד
בדרום מזרח – בנדר עבאס
הדרומית – בושהר
בדרום מערב – אומדיה
מרכז (שהיד נסראספהאני) – איספהאן
המערבית (חללי סובאשי) – חמדאן
בצפון מערב – טבריז
האירוע בשעות הבוקר של יום רביעי, 2 ביולי, לא התבצע על ידי תקיפת מזל"טים אלה על ידי מטען חבלה ולכן מניעת התקיפה היא לא בתחום האחריות של בסיס ההגנה האווירית של איראן.

*- דו"ח האבטחה האחרון של סוכנות הביטחון השוודית קובע:

איראן מבצעת בעיקר ריגול תעשייתי נגד שוודיה , והיעד העיקרי שלה הוא תעשיית ההיי-טק השוודית ומוצרים שוודים שניתן להשתמש בהם לפרויקט הגרעין באיראן
איראן מוציאה משאבים רבים לשם כך
איראן משתמשת גם בשירותי המודיעין שלה בכדי לבצע פעילויות המאיימות על ביטחון שוודיה .

*- אתר Axios: לאחרונה נחתם הסכם אמריקאי-ישראלי להתמודד במשותף עם איום המזל"טים והטילים שמייצרת איראן. דווח כי נתניהו הזהיר כי קבלת בנט במקומו תתרום להעברת הסכם הגרעין על ידי ביידן.

*- דוח המודיעין האמריקני: ממשלת קאבול עשויה ליפול תוך שישה חודשים אם אמריקה תיסוג מאפגניסטן.

חבל שהדו'ח הזה לא היה בידיים אמריקאיות ב- 2002 לאחר פיגוע התאומים. זה היה חוסך להם טריליוני דולרים ואלפי הרוגים. אמריקה מזכירה את המערב הפרוע- קודם יורים אחרי זה מבררים!!!

*- המודיעין האמריקני הזהיר כי קבול, בירת אפגניסטן, עלולה ליפול לידי ארגון הטליבאן בתוך חצי שנה מיציאתו של אחרון החיילים האמריקניים והבינלאומיים, כך דיווח וול סטריט ג'ורנל ביום רביעי .

*- למרות מה שנדמה לכולם שהטאליבן משתלט במהירות על המחוזות באפגניסטאן… מגיע גנרל אמריקאי ומבהיר את המצב האמיתי-

# אפגניסטן – הגנרל האמריקני מיליי אומר כי 81 מתוך 419 מחוזות נמצאים בידי הטליבאן, אך במקור 60 מחוזות היו בידי הטליבאן, והתנועה לא השתלטה עד כה על שום מרכז מחוז.

*- # אירן – התקשורת האיראנית מצטטת את מחמוד ווזי, ראש לשכתו של רוחאני: "הושג הסכם לביטול כל הסנקציות הביטחוניות, ובתחום הנפט והספנות שהטיל טראמפ על איראן. 1,040 סנקציות המתוארכות לתקופת טראמפ יוסרו במסגרת ההסכם. כמו כן הוסכם על הסרת כמה סנקציות נגד יחידים במעגל הצמוד של המנהיג. . " . הודעה זו מגיעה שעות לאחר שאמריקה סגרה מספר רב של ערוצי תקשורת במימון איראני, אולי כהקדמה להכרזה על חזרה להסכם הגרעין.

*- תמרונים ימיים תחת שם הקוד – "רוח הים" בים השחור למספר מדינות, וקריאה רוסית למנוע אותם:

המדינות המשתתפות החשובות ביותר:
– אמריקה
– אוקראינה
– בריטניה
– צרפת
– ישראל
– מצרים
– יוון
– מרוקו
– פקיסטן
– ספרד
– טורקיה
איחוד האמירויות הערביות.

*- איך תמיד זה חוזר ומכה לאמריקה ישר בפרצוף???

ה"ניו יורק טיימס "אומר כי 4 סעודים שהשתתפו בהריגת ג'מאל חשוגי בשנת 2018 קיבלו הכשרה סמי- צבאית באמריקה במסגרת חוזה שאושר על ידי משרד החוץ האמריקני.

*- הצהרה של משרד המשפטים האמריקני: – החרמנו את אתרי איגוד הרדיו והטלוויזיה האיראני ומיליציית גדודי חיזבאללה עיראק. – מספר האתרים האיראניים שהוחרמו 33, בנוסף לשלושה אתרים המזוהים עם גדודי חיזבאללה עיראק.

*-  כלי תקשורת פרו-איראניים, כולל "Noor News" של המועצה לביטחון לאומי, אישרו את הידיעה על תקיפת בניין השייך לארגון לאנרגיה אטומית באיראן בקראג 'ואמרו כי "ניסיון החבלה לא צלח", ולא גרם כל נזק כספי או אנושי.

*-  נשיא מאוריטניה לשעבר, מוחמד אולד עבד אל עזיז, נכלא בגין פרשיות שחיתות. הבוגד של אתמול הוא הפטריוט שלי היום, והפטריוט שלי היום הוא הבוגד של מחר.

*- # אירן – במחאה נגד הידרדרות תנאי חייהם, שביתה כללית של עובדי נפט וגז באיראן.

*- כוחות אסד מספרים כי מכליות עמוסות כלור חצו מטורקיה למעבדה המתמחה בכלי נשק כימיים בעיירה אטמה, שם ישמשו, על פי טענתן, למילוי פגזים בכלור ולהשתמש בהן נגד אזרחים כדי להאשים את אלה של אנשיו של אסד. השטות הזו מגיעה עם ההצבעה המתקרבת להארכת פעילות מעבר באב אל-הווא, ובהמשך לביקורו של סגן ראש ממשלת רוסיה בדמשק.

*- מקור שיעי: על פי דיווחים ישראל הציעה ליצור אזור אסור לטיסת מל"טים מתוצרת איראן במזרח התיכון.