5 סיבות לאכול ביצים כדי לרדת במשקל!

ביצים מכילות מספר חומרים מזינים חיוניים, שחלקם ממלאים גם תפקיד בחילוף החומרים שלך

המומחים ספרו 5 סיבות מדוע ביצים הן הנשק הסודי שלך להרזיה:

1. עשיר בחלבון

ביצים עשירות להפליא בחלבון – אבן בניין לשרירים. "ביצים הן אוכל מצוין שיש לכלול בתוכנית ההרזיה שלך מכיוון שהן עשירות בחלבון", אומרת מומחית התזונה שיינה ג'רמילו.

וביצה אחת גדולה מכילה 6.3 גרם חלבון איכותי מהצומח – כך שאם אתם אוכלים שתיים בארוחה אחת, כבר הגעתם ל 25.2% מהצריכה היומית המומלצת של חלבון של 50 גרם.

  1. דלות בפחמימות

אם אתה מתעסק בדיאטה או פשוט מנסה לרדת במשקל על ידי צמצום הפחמימות, ביצים צריכות להיות החבר הכי טוב שלך. ביצה אחת מכילה פחות מגרם אחד של פחמימות.

"בניגוד למזונות ארוחת בוקר מסורתיים רבים כמו דגנים וטוסטים, ביצים עשירות בחלבון וללא בפחמימות, מה שעשוי לסייע בקידום שובע מבלי להעלות את רמות האינסולין", אומרת הדיאטנית דיאנה גריגליו קלילנד.

היא הסבירה, "ארוחות בוקר המכילות פחמימות כגון דגני בוקר ומוצרי לחם מעוררות הפרשת אינסולין מרמת סוכר גבוהה בדם. רמות גבוהות של אינסולין יכולות לסכל את מאמצי ההרזיה ולהביא לאחסון שומן רב יותר. "

מחקר אחד משנת 2008, שהשווה ארוחת בוקר על בסיס ביצה עם ארוחת בוקר של בייגל, מצא כי אכילת ביצים הגבירה את הירידה במשקל ב -65% בהשוואה לחלופות עשירות בפחמימות.

  1. דל קלוריות

סיבה נוספת לכך שביצים הן בחירה טובה לירידה במשקל היא שהם דלים בקלוריות יחסית: ביצה גדולה מכילה כ 76 קלוריות בלבד. המשמעות היא שבשעת ארוחת הבוקר תוכלו לאכול שתי ביצים מבושלות וחתיכת טוסט מלא ב 232 קלוריות בלבד.

  1. מכיל כמה ויטמינים חשובים

ביצים הן מקור טוב לוויטמין D, ויטמין מסיס בשומן שנראה שיש לו תפקיד בהרזיה.

מחקר משנת 2019 מצא כי תוספי ויטמין D הפחיתו את ה- BMI ואת היקף המותניים אצל אנשים הסובלים מעודף משקל.

ביצים הן גם מקור מצוין לוויטמין B12, כאשר כל אחת מהן מכילה 89 מיקרוגרם, או 37% מהערך היומי.

לדברי קלילנד, "רמות נמוכות של ויטמין B12 קשורות לעלייה במשקל ולהשמנת יתר, בעוד שוויטמין B12 נמצא בקורלציה שלילית עם מדד מסת הגוף (BMI), מה שאומר שרמות גבוהות יותר שלו שוות למדד מסת גוף נמוך יותר."

גם ביצים עשירות בברזל, מה שעוזר לשמור על האנרגיה שלך לאורך כל היום. ובמיוחד אם אתה עושה פעילות גופנית.

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition מגלה כי תוספי ברזל משפרים את ביצועי הסיבולת. או במילים אחרות, הברזל בביצים יכול לספק לך אנרגיה במהלך של ביצוע תרגילים  מאומצים, ולעזור לך לשרוף יותר קלוריות.

  1. מסייע באיזון רמת הסוכר בדם

ביציות יכולות לעזור לאזן את רמות הסוכר בדם ואינסולין מבלי להשפיע לרעה על רמות הכולסטרול, אומרת אריקה הוכט, דיאטנית רשומה מחברת Paloma Health.

ומחקר שנערך בשנת 2019 גילה כי אכילת ארוחה דלת פחמימות ועשירה בשומן דבר ראשון בבוקר (כמו חביתה) יכולה לעזור לך למנוע "פיקים" של סוכר בדם – השכיחים מאוד לאחר ארוחת בוקר עתירת פחמימות (כמו מאפינס, או דגני בוקר עם פירות).

אכילה של ארוחת בוקר מסוג זה יכולה גם לשפר את השליטה על רמת הסוכר בדם לאורך כל היום, וזה חשוב במיוחד לסובלים מסוכרת.

"שמירת רמות הסוכר בדם יציבות פירושה שרמות האנרגיה שלך נשארות יציבות, ופחות סיכוי שתזדקק לחטיף ממותק באמצע היום", אומרת הוכט.