איראן החרימה 7,000 מחשבים המשמשים לכריית מטבעות קריפטו

משטרת איראן החרימה 7,000 מחשבים המשמשים לפעולות כריית מטבעות קריפטוגרפים באתר כרייה בלתי חוקי, כך דיווחו היום כלי תקשורת רשמיים, זאת הפעולה הגדולה ביותר של החרמת המכשירים עתירי האנרגיה שביצעה עד כה משטרת איראן, מה שהחריף את משבר ההפסקה חשמל באיראן.

בסוף מאי אסרה איראן על כריית מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין במשך כמעט ארבעה חודשים כחלק מהמאמצים לעצור את תופעת  הפסקות החשמל התכופות שהפקידים מאשימים בביקוש גבוה לחשמל במהלך הקיץ החם והיבש.

סוכנות הידיעות הרשמית "IRNA" דיווחה כי מפקד משטרת טהרן, הגנרל חוסיין רחימי, אמר כי שבעת אלפים מחשבים המשמשים כציוד לכריית מטבעות קריפטו הוחרם במפעל נטוש ממערב לבירה.

ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים "מיוצרים" בתהליך המכונה כרייה, בו מחשבים חזקים מתחרים זה בזה בכדי לפתור בעיות מתמטיות מורכבות.

תהליך זה הוא עתיר אנרגיה, ולעתים קרובות מסתמך על חשמל המופק מדלקים פוסיליים שיש בשפע באיראן.

על פי חברת ניתוח רשתות הבלוקצ'יין " אליפטק ", כ -4.5% מכל פעילות כריית הביטקוין העולמית מתרחשת באיראן; זה מביא להם מאות מיליוני דולרים בהכנסות ממטבעות קריפטוגרפיים שניתן להשתמש בהם כדי להקל על הנזק הכלכלי שנגרם בגלל הסנקציות האמריקניות.

כלכלת איראן נפגעה קשות מאז שנת 2018 כאשר נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, פרש מהסכם הגרעין של טהראן ב -2015 עם שש המעצמות העולמיות והטיל מחדש את הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית.

ממשל הנשיא ג'ו ביידן ומעצמות עולמיות אחרות ממשיכות בשיחות עם איראן להחייאת העסקה.

איראן התירה כריית מטבעות קריפטו בשנים האחרונות, וסיפקה חשמל בתעריפים זולים תוך שהיא מחייבת את הכורים שלה למכור את הביטקוין שלהם לבנק המרכזי.

טהראן מאפשרת להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים שנכרו באיראן לצורך תשלום עבור יבוא מורשה של סחורות.

זמינות החשמל הזול והמסובסד הביאו מדינות, ובמיוחד סין, לכרות מטבעות קריפטוגרפיים באיראן . 

ייצור החשמל שהם משתמשים בו לכרייה הינו שווה ערך לעשרה מיליון חביות נפט גולמי בשנה, או 4% מסך יצוא הנפט האיראני בשנת 2020, על פי "אליפטק".

China crackdown forces crypto mining operators to end operations | Business  and Economy News | Al Jazeera