לבנון: האוניברסיטה האמריקאית מקצה מיליוני דולרים לעצירת בריחת מוחות

נשיא האוניברסיטה האמריקאית בביירות, פדלו חורי, הודיע ​​על מתן תמיכה בסיסית, בדולרים אמריקניים, במזומן, בשווי של 150 מיליון דולר, לכל חברי הסגל, הרופאים ועובדי האוניברסיטה והמרכז הרפואי שלה, ללא כל יוצא מן הכלל ,החל מהראשון ביולי הבא ועד יוני 2024.

החלטה זו באה לאחר הקשיים שהאוניברסיטה התמודדה איתה, בתקופה האחרונה, כתוצאה מהמשבר הכלכלי שפקד את לבנון, שבדומה למוסדות חינוך אחרים שנפגעו אף הם , מה שהביא לפיטוריהם של מאות עובדים קבועים ועובדים זמניים.

סטודנטים באוניברסיטאות הושפעו גם הם ממציאות זו, מכיוון שקשה לרובם לשלם את תשלומיהם, כפי שקבעה הנהלת האוניברסיטה, מה שגרם לסטודנטים רבים להפגין רוב הזמן נגד הממשל, שמצדו השיב כי האוניברסיטה האמריקאית בביירות נמצאת בעיצומם של משברים מורכבים. יחד עם מוסדות אחרים בלבנון, "אנו מחפשים דרכים לשרוד."

מאיפה הכסף?

אחד המנהלים אומר כי "לאוניברסיטה יש השקעות חוץ בשווי של כמעט 700 מיליון דולר בחו"ל, שהן השקעות ולא מזומנים. הדירקטוריון החליט להקצות ממנו 150 מיליון דולר; רובם יועברו לצוות החינוכי והרפואי. שיקבלו חלק משכרם בדולרים במזומן, כל אחד לפי עמדתו ומשכורתו, אך הכי חשוב. "שכולם יקבלו דולרים, וזה כמובן ישפר את תדמית האוניברסיטה לטובה."

באשר לחלוקת סכום זה אומר חורי: "התמיכה תחולק באופן שווה בין עובדים לאקדמאים, ובמקום השכר הבסיסי היא תחושב לפי שער החליפין נוח.

الجامعة الأمريكية في بيروت, جامعة دنفر, جامعة صورة بابوا نيو غينيا