עדויות מזעזעות של מהגרים אפריקאים על לוב .. "אלימות ואונס"

עדויות מחרידות של מהגרים שנעצרו בלוב ועברו אונס

"נמלטתי מסיוט לגיהינום " , עם ביטוי זה, תיארה עאישה את סיפור מעצרה בלוב , לאחר שנמלטה מחיים קשים בגינאה בניסיון להגיע לאירופה כדי למצוא חיים טובים יותר.

עיישה ברחה מגינאה בשנת 2019 ממשפחת בעלה ומשכנותיה שחשבו שהיא עקרה או מכשפה מכיוון שהיא הפילה חמש פעמים, בזמן שהיא סבלה מסוכרת, אמרה ל- AFP.

הצעירה ,עם תואר, התייאשה בגלל רכילות ובעיות משפחתיות, אז היא "רק רצתה להיעלם" מארצה. היא יצרה קשר עם חברה ותיקה שלה שהצליחה לבנות חיים בלוב, שנתנה לה קצת כסף כדי שתוכל להצטרף אליה.

על סבלותיה בלוב אמרה עאישה: "מעולם לא ראיתי את המדינה. מאז הגעתי נכלאתי בחדר, בו הייתי כמו עבד."

היא גם ציינה שהיא נאלצה לקיים יחסי מין עם לקוחות ללא כל פיצוי כספי, והיא לא ראתה את בעלת החדר אלא כשהביאה לה אוכל, לדבריה.

"איבדתי את חיי"

עיישה סיפרה על חלק ממה שחוותה כשהיא עדיין רועדת מפחד, ואומרת שהיא מעדיפה לא לזכור דבר.

באשר לדרך בה היא ברחה, היא הסבירה כי גבר לובי חילץ אותה לאחר 3 חודשים של ייסורים, מידי האישה שניצלה אותה, לאחר שאיים על האחרונה והוציא את עאישה, ומסר לה 300 דינרים לוביים (בערך 55 יורו).

הוא גם העלה אותה לאוטובוס לכיוון תוניסיה, שם היא מנסה היום לחזור לחיים נורמליים באמצעות לימוד אינפורמטיקה. אחרי שקבלה שם  טיפול במחלת הסוכרת שלה שם היא הצליחה ללדת בסוף השנה הקודמת את ילדתה הנושאת את השם מרפי.

היא גם הבהירה כי החלום להגר לאירופה עדיין קיים, אך היא מסרבת לחלוטין לחזור ללוב.

האו"ם נלחם בפשעים מיניים

האו"ם החליט בשנת 2020 לפרוס גורמי הגנה כדי להתמודד עם פשעים מיניים שבוצעו במרכזי מעצר ונגד מהגרים בלוב.

ב -12 ביוני נתפסו מספר שיא של מהגרים בים התיכון ולמעלה מ -1,000 מהם הועברו לתחנות משטרה בלוב, על פי הנציב העליון של האו"ם למהגרים.

מהגרים רבים אומרים שלוב, שהפכה מאז שנת 2014 לנקודת מעבר לכיוון אירופה, היא למעשה מדינה של אלימות, עינויים וחטיפה של מהגרים בלתי חוקיים.

عنف واغتصاب وسفاح محارم وتجارة جنس في عائلة واحدة – صدى وادي التيم