מסיבות מסתוריות, כיבוי חירום של הכור הגרעיני בושהר באיראן

גורם איראני הודיע, היום יום ראשון , ​​כי הכור הגרעיני בבושהר הפסיק פתאום לייצר חשמל, אך הוא לא גילה את הסיבות, ולא מסר פרטים נוספים בעניין זה,

על פי אתר התקשורת של רשת "ח'בר" של תאגיד הרדיו והטלוויזיה האיראני, שציטט את העוזר לענייני תיאום בחברת החשמל, גולם עלי רכשני מהר שאמר כי "מאז אתמול הכור הגרעיני הפסיק לייצר חשמל, וזה יימשך בין שלושה לארבעה ימים. "

הבכיר האיראני גם לא הזכיר בשמו את כור בושהר, אלא שידוע כי תחנת הגרעין היחידה שמייצרת חשמל היא מפעל בושהר, אך הוא חשף ירידה של 1,000 מגה וואט בייצור החשמל באיראן וניסה להאשים מטבעות קריפטוגרפיים, תוך שהוא מסביר כי הצריכה של "יצרני חשמל במטבעות קריפטוגרפיים" היא שווה ערך למחצית מהצריכה של טהרן. "

אזהרה מראש

סגן ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן, מחמוד ג'פארי, אמר בראיון לסוכנות הידיעות של הסטודנטים האיראנית "ISNA" בחודש מרץ האחרון, על האפשרות שהיחידה הראשונה של הכור הגרעיני של בושהר ייסגר.

ג'אפרי ייחס זאת ל"בעיות בהמרת מטבע כתוצאה מסנקציות בנקאיות " שהטילה ארצות הברית לאחר פרישתה מהסכם הגרעין בשנת 2018, ואמר: " אם הבעיות הבנקאיות והמטבעות לא יפתרו, ייצור חשמל על ידי היחידה יתמודד עם בעיות קשות השנה, ולמרבה הצער חוששים שהוא יסגר. "

ראוי לציין כי התחזוקה וההפעלה של הכור הגרעיני של בושהר קשורים לזמינות מטבע חוץ והעברתו לרכישת השירותים והחלפים הנדרשים.

בניית תחנת הכוח הגרעינית בושהר החלה לפני מהפכת 1979, בשיתוף פעולה עם חברת סימנס הגרמנית, ולאחר המהפכה התקשרה איראן עם חברת "רוסאטום" הרוסית להשלמת המפעל.

עם הפעלת הכור הוכרז כי הקיבולת המלאה של היחידה הראשונה של תחנת הכוח בכור בושהר היא 1,000 מגה וואט. היום, "גולם עלי רכשני מהר" חשף כי הייצור ביחידה זו הופסק לחלוטין.

כור גרעיני בושהר באיראן