"Twaiq 2" :הסתיים תרגיל אווירי בערב הסעודית בהשתתפות מדינות מהמפרץ

הסולטנות של עומאן ואיחוד האמירויות הודיעו ביום רביעי האחרון על סיום השתתפותם בתמרונים אוויריים בגזרה המרכזית בממלכה הסעודית, בהשתתפות מדינות מהמפרץ.

תמונה

סוכנות הידיעות של עומאן מסרה כי חיל האוויר המלכותי של עומאן סיים את השתתפותו בתרגיל "Twaiq 2", בבסיס האוויר הנסיך סולטן בערב הסעודית.

הסוכנות הסבירה כי "התרגיל בוצע בין 10 ל -16 ביוני, בהשתתפות מספר כוחות משימה אוויריים של מדינות אחים (לא צוין שמם)."

היא ציינה כי "המשימות המשותפות השונות בין המדינות המשתתפות והתוכניות המתוכננות (…) יושמו, והן משקפות את מידת היעילות והמוכנות לביצוע פעולות צבאיות שונות, בתנאים ובשטח שונים."

סוכנות הידיעות של האמירויות (WAM) דיווחה כי "חיל האוויר וההגנה האווירית של המדינה סיימו את השתתפותם בתרגיל (Twaiq 2), שנמשך שבועיים בערב הסעודית".

הסוכנות ציינה כי "הסולטנות עומאן, מצרים וירדן (מלבד סעודיה ואיחוד האמירויות) השתתפו בתרגיל, בעוד שכווית ובחריין השתתפו כמשקיפים."

היא ציינה כי התרגיל היה עד, בשלב האחרון שלו, "למספר גיחות ותרגילים מעשיים שבוצעו ביעילות ובמקצועיות."

ב- 6 ביוני הצהיר משרד ההגנה הסעודי כי תמרוני "טוויק 2" יתבצעו בהשתתפות 7 מדינות, כולל המדינה המארחת, ומשקיפים.

מהודעת סעודיה עולה כי התרגיל המשותף נמשך שבועיים, ומטרתו להעלות את המוכנות הגבוהה ביותר ולהשיג תאימות ואינטגרציה מבצעית.

בסיס האוויר הנסיך סולטן הוא בסיס אוויר צבאי סעודי, הממוקם בדרום מזרח העיר אל-סייח, הבירה המנהלית של מחוז אלחרג '.

הערה: מתווה התרגיל מצביע כי המדינות שהשתתפו בתרגיל מתכוננים למעשה לקדם פני הרעה מכיוון איראן היות והם מעריכים כי תוקפנותה של איראן תגבר מאוד לאחר החתימת הסכם הגרעין החדש עם ארה"ב והשפרת סכומי עתק לטובתה מה שיאפשר לה להזרים שוב כספים לזרועות הטרור שלה באזור ולערער את המשטרים שאינם סרים למרותה.