מפקד בית הכלא הידוע לשמצה בסידנאיא שפוטר מת בנסיבות מסתוריות

רשתות חברתיות בסוריה התאבלו על הקצין ווסים סולימאן, חבר מיליציית אסד, ואחד האחראים לטבח העצורים במהפכה הסורית, בזמן שעמד בראש הכלא הצבאי סידנאיא – صيدنايا  בשנים האחרונות.

ברשתות, כולל "רשת Jableh News", נמסר כי אלוף משנה בדימוס וסים חסן סולימאן –  Waseem Hassan Suleiman, יליד 1969, נפטר ביום שבת האחרון מדום לב פתאומי בגיל 52, והלווייתו נערכה בעיר הולדתו בכפר Batgrammo באזור הכפרי. של ג'בלה.

סולימאן מילא את תפקיד מנהל הכלא הצבאי סידנאיא (הידוע לשמצה) מתחילת 2018 ועד סיום שירותו בסוף שנת 2020, אז הוצא לפנסיה, למרות גילו הצעיר, לאחר שהשתתף בטבח עצורים בכלא, בעוד שנסיבות מותו נותרו מעורפלות.

התאחדות העצורים והנעדרים בכלא סידנאיא ציינה כי סולימאן היה המפקד השני בכלא סדנאיה מאז תחילת המהפכה הסורית בשנת 2011, לאחר שהחליף את אל"מ מחמוד מידוק, שנפטר אף הוא בנסיבות מסתוריות, ונאמר גם שם כי הסיבה היא "התקף לב." ".

ווסים חסן סיים את לימודיו במכללה של המשטרה הצבאית בדרגת סגן בשנת 1990, והצטרף לשורות המשטרה הצבאית, והוא עלה ממפקד קורס בבית הספר לשוטרים צבאיים בדרגת סרן, עד הגעתו לכלא סידנאיא ושימש כעוזר למנהלו, שהיה באותה תקופה תא"ל טלאט מחפוד, אחד האחראים ,אף הוא, לטבח בכלא.

הקצין במיליציה של אסד השתתף בפשעים נרחבים נגד עצורים סורים מאז הגעתו לכלא הצבאי, שהפך למקום להענשת המשתתפים במהפכה הסורית נגד אסד ומשטרו. עשרות דוחות של אירגוני זכויות אדם ואלפי עדויות חיות תיעדו את פשעיהם של קציני אסד בעינויים והריגת עצירים בכלא סידנאיא בעשור האחרון. העינויים כללו מכות קשות, מכות חשמל, רעב, הפשטה ובידוד. ואפילו מוות בעינויים,

"איגוד העצורים והנעדרים בכלא סדנאיה " אסף עשרות עדויות של ניצולי " בית המטבחיים האנושי ". דו"ח העמותה הצביע על כך שבעידן הקולונל וייסם חסן, הכלא היה עד להרג של לפחות 500 בני אדם שהסכימו להתפייס עם משטר אסד , במיוחד באזורים הכפריים של דמשק, חומס, דרעא וחלב .

הקצין הושאר מחוץ לטווח הראייה כשהפנו אותו לפרישה בסוף השנה שעברה, בגיל 51, "בשילוב עם מדיניות כללית להקל על האכזריות בכלא סדנאיה, לאחר שהתפרסמו דיווחי זכויות אדם על פשעים אלה",

במהלך החודשים האחרונים תיעדו רשתות מקומיות את מותם והריגתם של עשרות קצינים בכירים משורות מיליציית אסד בנסיבות מסתוריות, האחרון והבולט שבהם היה האלוף מוריס מאוואס, שהיה אחראי למעשי טבח רבים נגד סורים במהלך ניהולו את בית החולים הצבאי תשרין ובנקודות רפואיות צבאיות בחומס בשנים האחרונות.

בינתיים, המיליציה מאבדת כל העת קצינים וחברים בשורותיה ע"י התנקשויות חוזרות ונשנות  במחוז דארעא, במדבר הסורי, באזורים הכפריים של חלב, אידליב ולטקיה, בזמן שמשטר אסד מנסה להראות ניצחון על המורדים מול הקהילה הבינלאומית בחסות הכיבוש הרוסי.