מומחים עונים: מהו החיסון "הטוב ביותר" כנגד קורונה?

עם האצת התפשטות חיסוני הקורונה ברחבי העולם, עלתה שאלת מהו החיסון "הטוב ביותר"?  אם כי הרוב המכריע של האנשים ברחבי העולם יחוסנו בכל חיסון זמין, על פי דו"ח של סיינס אלרט" ,אתר המתמחה בפרסום מחקרים מדעיים.

הדו"ח סבור, לדברי מומחים, כי קביעת החיסון "הטוב ביותר" אינה קלה, ומצביעה על תוצאות השלב השלישי של הניסויים הקליניים.

ניסויים אלה, שבדרך כלל נערכים על עשרות אלפי אנשים, משווים את מספר המקרים של קוביד -19 בקרב אנשים שקיבלו את החיסון, לעומת אלו שקיבלו פלצבו. זה נותן מדד ליעילות, או עד כמה החיסון עובד.

ניסויים קליניים הראו כי החיסון נגד פייזר היה יעיל ב 95 אחוז במניעת תסמינים, ואילו היעילות של אסטראזנקה נעה בין 62-90 אחוז. 

הדו"ח הדגיש כי יעילות החיסון משתנה בהתאם למצבים הבריאותיים של הנמענים, גילם והמוצא שלהם, וכי יש להשתמש בקריטריון אחר להשוואה ביניהם.

אחת הדרכים להשוות את יעילות החיסון ישירות היא לערוך מחקרים ראש בראש, וזה מה שבריטניה עושה כדי להשוות את החיסונים של אסטראזנקה וולנבה. השלב השלישי של הניסוי צפוי להסתיים בהמשך השנה.

עד לקבלת תוצאות המחקר הבריטי, הנתונים האחרונים בבריטניה מראים כי פייזר ואסטראזנקה יעילים באותה מידה. שניהם מונעים באופן מהימן את תסמיני COVID-19 ומוות, אפילו לאחר קבלת מנה אחת של החיסון.

הדו"ח ציין כי "החיסון המוצג היום לא יהיה הגירסא האחרונה, מכיוון שהחסינות האנושית פוחתת באופן טבעי לאחר החיסון, ולכן מחזקים תקופתיים נעשים נחוצים כדי לשמור על הגנה יעילה," והוסיף כי "ישנם נתונים מבטיחים מספרד כי חיסונים מעורבים וזהים הם בטוחים. ומובילים לתגובות חיסוניות חזקות מאוד. "

הדו"ח הגיע למסקנה כי החיסון "הטוב ביותר" הוא למעשה מספר חיסונים שונים, אך נכון לעכשיו הוא זה שאדם יכול להשיג, בהתחשב בכך ש"כל החיסונים שאושרו מספקים הגנה מפני העברה והדבקה של המחלה. "

הדו"ח סיכם באומרו כי "המתנה לחיסון המושלם היא שאיפה חמקמקה, וכל חיסון שנמסר הוא צעד קטן אך חשוב לקראת החזרת חיים נורמליים לעולם."

هجوم إلكتروني في أوروبا استهدف وثائق مرتبطة بلقاح فايزر