המיליציות האיראניות ממשיכות לתפוס אדמות בסוריה סמוך לגבול לבנון

המצפה הסורי לזכויות אדם חשף סדרה חדשה של רכישת אדמות בגבול לבנון-סוריה, בהן המיליציות הנאמנות לאיראן, בראשות חיזבאללה הלבנוני, מתכוונות להתבסס.

המצפה אמר , בדו"ח, כי האזורים הסוריים הממוקמים בסמוך לגבול לבנון באזורים הכפריים של הבירה דמשק, עדיין עדים לתנועות קניה מתמשכות של חיזבאללה הלבנוני והמיליציות הפרו-איראניות של לאומים שאינם סורים, במטרה "לגנוב יותר מאלף מגרשים ודירות יוקרה."

המצפה ציטט מקורות המאשרים כי "המשך הרכישה של אדמות הממוקמות על הגבולות מתבצע ע"י המיליציות הנאמנות לאיראן ובהן  בני לאומים שאינם סורים". מתחילת החודש הראשון של שנת 2021 ועד לרגע זה. , הם רכשו יותר מ -320 חלקות אדמה באזור זבאדני וסביבתו, ולפחות 465 חלקות באזורי עיירת הגבול – אלטופיל – الطفيل.

המצפה מעריך כי "עיירת הגבול טופייל הפכה להיות אזור יוקרתי בדעת הקהל הסורית, והיזם הראשי (של פעולות המכירה למיליציות)  שם הוא אדם סורי המקורב למנהיגי חיזבאללה הלבנוני שנקרא (ח.ד.).

حزب الله يطرد سوريين من أراضيهم.. ما قصة بلدة الطفيل اللبنانية؟

מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל רחמן, אמר בהצהרה קודמת לאתר החדשות האמריקאי -אל-חורה כי מה שקורה באזורי הגבול הסורי-לבנוני חורג מסתם שינוי הבעלות וקנייה ומכירת אדמות.

הוא הוסיף כי המיליציות הנתמכות באיראן "כופות מציאות חדשה באזורים אלה עם מהלכים של שינוי דמוגרפי, הן מרוקנות אזורים אלה מאוכלוסייתם המקורית ומיישבת את משפחות הקבוצות החמושות שלהן."

אלטופיל, עיירה נידחת, הממוקמת עמוק בשרשרת ההרים המזרחית של לבנון , חודרת גם לשטח הסורי ,ושטחה כ- 52 קמ"ר, ונמצאת במרחק של 57 ק"מ מבירת סוריה, דמשק.

תושבי העיירה הזו סובלים עקב שליטה מלאה של חיזבאללה עליהם, שכן הם נעקרו לראשונה בשנת 2014, כשהפכו את העיירה לאזור צבאי, בתואנה של לחימה במורדים הסורים שהתמקמו באזורים הסמוכים לגבול הסורי-לבנוני, באזור הקלמון. 

באותו הקשר, המצפה מדווח כי "פעולות ההחרמה של דירות יוקרה ווילות באזור בלודאן – بلودان והאזורים הסמוכים לה, עלו ל -231 , דירות בהן התיישבו מיליציות אלה, בתמיכה מוחלטת של חיזבאללה, הפועל להקל על השתלבות המיליציות ככוח הדומיננטי ביותר שם. 

עבדול רחמן ציין כי המיליציות קונות כל העת נדל"ן באזורים הרצויים להם, ואם האזרחים המקומיים מסרבים למכור אזי הם מפעילים יד קשה ומשתלטים על הנכס . ראש המצפה תוהה לגבי מקורות המימון של רכישות אלה, במיוחד מכיוון שאיראן ואפילו חיזבאללה נמצאים במצוקה כספית קשה.

הוא הוסיף כי אם יוסרו הסנקציות נגד איראן, נגלה פעילות חסרת תקדים של התיישבות של המיליציות האיראניות בסוריה, מה שיהפוך את חזרת העקורים והפליטים לבתיהם לחלום רחוק.

بعد ثلاث سنوات من النزوح.... أهالي قرية الطفيل الحدودية يعودون | النهار