מסר לראש ממשלת ישראל מלך מרוקו מקדים את ביקורו של הנייה

מלך מרוקו מוחמד השישי העביר  ברכה לראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, לאחר שממשלתו קיבלה את אמון הכנסת, לקראת ביקור קרוב בממלכה של משלחת החמאס, יחד עם קבוצת כדורגל , בראשות איסמעיל הנייה.

במברק הדגיש המלך המרוקאי, "מרוקו מעוניינת להמשיך בתפקידה הפעיל ובמאמציה המיטיבים שמטרתם לשרת שלום צודק ומתמשך במזרח התיכון שמבטיח לכל עמי האזור לחיות זה לצד זה , בביטחון, ביציבות ובהרמוניה. "

בנט מצדו הודה למלך המרוקאי ואמר ,בהצהרה שפרסמה לשכתו, כי הוא "נחוש לחזק את יחסי ישראל ומרוקו בכל התחומים".

הוא הוסיף כי "ישראל רואה במרוקו מדינה ידידותית ושותפה חשובה במאמצי השלום והביטחון באזור."

מרוקו היא המדינה הערבית הרביעית המחדשת את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל בסוף השנה שעברה במסגרת הסכם בחסות ממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ובעקבות ההכרה של ארצות הברית בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית השנויה במחלוקת מול חזית הפוליסריו.

ביום רביעי מגיעה למרוקו משלחת של תנועת החמאס הפלסטינית בראשות ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה, בהזמנת מפלגת הצדק והפיתוח, מנהיגת הקואליציה הממשלתית במרוקו.

מפלגת הצדק והפיתוח האיסלאמיסטית המתונה קרובה אידיאולוגית לתנועת חמאס.

מאז חתימת ההסכם לנורמליזציה של היחסים עם ישראל, המלך המרוקאי, העומד בראש ועדת אל-קודס, אישר את "עמדתה האיתנה של הממלכה בנושא הפלסטיני, בהתבסס על פתרון שתי המדינות", והדגיש כי המשא ומתן הוא הדרך היחידה להגיע להסדר.

משרד החוץ המרוקאי חזר והדגיש עמדה זו במהלך ההפצצה הישראלית על רצועת עזה בחודש מאי. 

תמונת העיתון הזו שפרסמה ארמון המלוכה המרוקאי מציגה את מלך מרוקו מוחמד השישי (ג '), בצד אחיו ...תמונת העיתון הזו שפרסמה ארמון המלוכה המרוקאי מציגה את מלך מרוקו מוחמד השישי (ג '), בצד אחיו ...