המינויים הבכירים בצבא סוריה שאסד מיהר לבצע אחרי הבחירות

רק כשבועיים עברו מאז נערכו הבחירות לנשיאות בסוריה והנשיא החדש-ישן , בשאר אל-אסד , ביצע מינויים חדשים למספר עמדות רגישות בסוכנויות הביטחון והצבא שלו, כש המכנה המשותף הבולט והחשוב הוא שכולם משתייכים לעדה העלאווית בסוריה.

אתר החדשות הסורי של האופוזיציה – "אוריינט נט" הדגיש את עשרת המינויים החדשים הבולטים, על ידי מעקב וחיטוט באתרי חדשות, פרסומים ותמונות שהופצו בעמודי פייסבוק המזוהים עם מיליציית אסד.

על פי אותם עמודים, השינויים באיוש עמדות הקצינים הבכירים הגיעו כדלקמן:
*- תא"ל  אחמד מיהוב – أحمد ميهوب, יליד הכפר בלוזה שבטרטוס, הועבר מתפקידו כראש  ענף חי"ר 261 לתפקיד ראש מינהל המודיעין הצבאי. בדמשק.

*- תא"ל בילאל סולימאן מעלה – بلال سليمان معلا, מומחה לחימוש, מאזור ג'בלה בלטקיה, הועבר מתפקידו כקצין בענף 261  לתפקיד ראש ענף 219".

*- תא"ל סולימאן מוסא קנאת – سليمان موسى قناة, מומחה להגנה אווירית, מגיע מאזור החוף, הועבר מענף 256  לתפקיד ראש ענף 261..

*- תא"ל ע'אזי מוחמד חליל – غازي محمد خليل, מומחה לרכבים משוריינים , נולד בכפרים של אזור החוף. הוא הועבר מתפקידו כקצין ב"ענף 256 " לאחראי על אותו סניף.

*- האלוף מופיד חסן – مفيد حسن, יליד צפון לטקיה, הועבר מתפקיד מפקד דיוויזיה 5, לתפקיד מפקד גייס 1.

*- האלוף סוהיל פיאד אסעד – سهيل فياض أسعد, מהעיירה שין – شين שבאזור הכפרי המערבי של מחוז חומס, מונה למפקד "דיוויזיה 5" לאחר שהיה קודם לכן סגן המפקד שלה.

*- האלוף עדנאן איברהים – عدنان إبراهيم, מלטקיה, מונה למפקד הדיוויזיה 2, לאחר שהיה קודם לכן סגן מפקד הדיביזיה.

*- האלוף איוב אל-חמאד – أيوب الحمد, שמגיע ממסיאף במחוז חמה, הועבר מתפקידו כמפקד "דיביזיית החוף 2", והתמנה לרמ"ט גייס 1.

*- האלוף עבד אל-מג'יד מוחמד – عبد المجيد محمد, מבסינדיאנה – بسنديانا  שבאזור העיירה ג'בלה, הועבר מתפקיד כמפקד דיוויזיה -18 לתפקיד רמ"ט גייס 3.

*- האלוף סוהיל עבאס – سهيل عباس, מאזור החוף, הועבר מתפקידו כרמ"ט דיוויזיה 8, והתמנה לסגן מפקד דיוויזיה -18.

ברשתות החברתיות ציינו גם כי האלוף ע'סאן איסמעיל – غسان إسماعيل והאלוף כיפאח מלחם – كفاح ملحم , שהם גם עלאווים, נערכים לעזיבה בסוף חודש יוני הזה, לאחר ש"הגיעו לגיל פרישה לאחר ששירתו את המדינה באהבה ותרמו לביטחונה ונהנו מאמון מפקדיהם".

 

האלוף מלחם ביצע עשרות מעשי טבח, הרג ועינה סורים רבים ונמצא ברשימת הסנקציות האמריקאית שהוטלה על משטר אסד ומיליציותיו.

מינויים אלה באים בזמן שהאזורים שבשליטת מיליציית אסד ובעלי בריתו הרוסיים והאיראניים סובלים מחוסר ביטחון וריבוי כלי נשק בידים לא מוסמכות, בנוסף לריבוי הכנופיות החמושות הפועלות על פי אג'נדות מגזריות ופוליטיות סותרות בהתאם לאינטרסים. של מפעיליהם.

ב -28 במאי 2021 הודיע ​​נשיא האסיפה העממית של אסד כי "בשאר אל-אסד זכה ב -95.1% מהקולות והוא מונה לתקופת כהונה חדשה לנשיאות", בבחירות מופרכות והונאות שתועדו על ידי נאמני אסד לפני האופוזיציה.

 

כתבות נוספות בנושא :