תימן- אושרה הצבת כוחות חמושים באי האסטרטגי מיון במצרי באב אלמנדב

תא"ל טאריק סאלח, מפקד מיליציה חמושה ואחיינו של נשיא תימן המנוח, עלי עבדאללה סאלח, הודה כי כוחותיו ,הנתמכים על ידי איחוד האמירויות ,מוצבים באי האסטרטגי מיון שבקרבת מצרי באב אלנדב, שם יש בסיס אווירי חשאי הנמצא כעת בבנייה.

דו"ח של סוכנות הידיעות AP  שפורסם בסוף החודש שעבר טען כי איחוד האמירויות בונה "בסיס אווירי סודי באי האסטרטגי מיון שבמצר באב אל מנדב".

עם זאת, ערב הסעודית, המובילה את כוחות בנות הברית הערביים בתימן, הכחישה דיווחים על הימצאות כוחות האמירויות באיי תימן סוקוטרה ומיון.

סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית, "ספא", ציטטה גורם רשמי בקואליציה שאמר כי "אין שום אמת בחדשות שמדברות על נוכחות כוחות של איחוד האמירויות הערביות באיים סוקוטרה ומיון."

ממידע שהגיע מאתר העוקב אחרי תנועת אניות מראה שלפחות שתי ספינות בבעלות אמירתית הפליגו לאי מיון מאז שפורסם בחודש מאי בסוכנות הידיעות AP  על בניית הבסיס.

איחוד האמירויות לא הגיבה לבקשות חוזרות ונשנות לתגובה אודות הבסיס. אולם הקואליציה בראשות סעודיה הודתה מאוחר יותר בהימצאות "ציוד" באי במיצר באב אל מנדב.

אף על פי שאף מדינה לא הודיעה על הקשר שלה עם הבסיס האווירי שבבניה, תנועת המטען הקשורה לבניית מסלול ענק על פני האי באורך של 5.6 ק"מ, מקושרת עם  איחוד האמירויות. גורמים רשמיים בממשלת תימן הלגיטימית  דרשו חקירה רשמית בנושא הבסיס.

בראיון שפרסם אתר החדשות בשפה הערבית של  סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, ביום שני, הודה סאלח בנוכחות כוחות ההתנגדות הלאומית שלו באי מיון.

סאלח אמר, "יש לנו כוחות השייכים למשמר החופים התימני … הנמצאים באי מיון, ויש גם כוח קטן של כוחות הקואליציה הערבית על האי המיוצג על ידי כוחות סעודים. המסלול הוקם כדי לספק תמיכה לוגיסטית עתידית לכוחות המשותפים בחוף המערבי של תימן, או כל צד אחר. ".

הוא הוסיף כי האי מיון "הוא אי תימני וימשיך להיות שייך לתימן."

תמונות לוויין של חברת "מעבדות פלנט", הנמצאים בידי סוכנות הידיעות AP, הראו משאיות וציוד בנייה על מסלול  של 1.85 ק"מ באי ב -11 באפריל.

מסלול ההמראה באי מיון מאפשר למי ששולט בו להפגין כוח במיצר, לפתוח בקלות בתקיפות אוויריות בשטח תימן ולספק בסיס יציאה לכל פעולה בים סוף, מפרץ עדן ומזרח אפריקה.

تعليقا على الأنباء عن قاعدة جوية غامضة في باب المندب.. السيناتور الديمقراطي كريس ميرفي: الإمارات لم تخرج من اليمن | يمن أخبار | الجزيرة نت