שינוי מהותי .. נאט"ו מארגנת את שורותיה מחשש לעימות עם סין

ארגון האמנה הצפון-אטלנטי, המורכב מ -30 מדינות, אמר כי השאיפות הצבאיות הגוברות של סין מציבות בפני הברית אתגרים חדשים, והם הסכימו ,במהלך הפסגה השנתית שהתקיימה בבריסל, להקים חזית מאוחדת נגד שאיפותיה המוצהרות של סין באירופה, על פי ה- New יורק טיימס .

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים כי "רוסיה וסין מבקשות לזרוע מחלוקת בינינו, אך הברית שלנו איתנה. נאט"ו מאוחדת וארצות הברית חזרה."

ההצהרה המסכמת של הפסגה ביטאה את חששות בעלות הברית.

התיאור של סין, הכלול בהצהרה שפורסמה בתום פגישת הפסגה של יום אחד בהשתתפות הנשיא ביידן ואחרים, משקף דאגה חדשה לגבי האופן שבו סין מתכוונת להשתמש בטכנולוגיות הסייבר הצבאיות הפוגעות בשנים הקרובות.

בפגישת ה- G7 בבריטניה שהסתיימה ביום ראשון, ביידן ועמיתיו הסכימו להתמודד יחד נגד הדומיננטיות הכלכלית ההולכת וגוברת של סין. מדינות נאט"ו הזהירו גם כי סין מציבה יותר ויותר גם בעיה ביטחונית עולמית, ומאותתת על שינוי מהותי בחששות הברית.

ההתייחסות הקטנה הראשונה נגד סין הייתה בהצהרת נאט"ו בפסגת לונדון בשנת 2019, אך החששות העולמיים הואצו במהירות מאז.

גם ביידן וגם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שמו דגש רב יותר על האיומים שמציבה סין, כמערכת פוליטית סמכותית עם הוצאות מוגברות ושאיפות צבאיות, כולל שיתוף הפעולה הצבאי המתגבש עם רוסיה.

סין עומדת בלב טענתו של ביידן כי דמוקרטיות נמצאות בעימות קיומי עם משטרים אוטוריטריים.

מזכ"ל נאט"ו, יאנס סטולטנברג, אמר כי לסין יש כעת את התקציב הצבאי השני בגודלו אחרי ארצות הברית והיא המעצמה הימית הגדולה בעולם. סין פועלת גם לשיפור המאגר הגרעיני ולפיתוח טילים וספינות מתקדמים יותר.

סטולטנברג הוסיף: "סין אינה יריבתנו, אך מאזן הכוחות משתנה. סין מתקרבת. אנו רואים אותם במרחב הקיברנטי, באפריקה, אך אנו רואים גם את סין משקיעה רבות בתשתית הקריטית שלנו" . "אנחנו צריכים להגיב יחד כברית", הוסיף.

סין שלחה אוניות לים התיכון ולעבר הקוטב הצפוני. כמו כן היא ערכה תרגילים צבאיים עם רוסיה בחצר האחורית של נאט"ו, הקימה בסיסים באפריקה, ויש לה תשתיות חשובות באירופה, כולל נמל פיראוס ביוון.

הצבא הסיני פרץ גם למחשבים כדי לגנוב סודות תעשייתיים וצבאיים ברחבי העולם ועסק בדיסאינפורמציה בקהילות נאט"ו.

הברית הדגישה כי "השאיפות המוצהרות של סין והמשך התנהגותה מציבים אתגרים ליסודות הסדר הבינלאומי מבוסס הכללים, ובתחומים בעלי חשיבות לביטחון הברית."

 

NATO vs CHINA ✪ Vergleich der militärischen Stärke ✪ 2018 - YouTube