דליפה בתחנת כוח גרעינית בסין

شركة نووية فرنسية تراقب "مشكلة أداء" في منشأة نووية صينية - صدي العالم

פרמאטום, חברת בת של קבוצת ODF בצרפת, הודיעה ביום שני כי היא עוקבת אחר "התפתחות בבעיית ביצועים" בתחנת הכוח הגרעינית בטיישן שבדרום סין.

בעקבות כתבה של הרשת האמריקאית –  CNN אודות דליפה במפעל זה, המכיל שני כורים גרעיניים, הבהירה חברת  פראטום כי המתקן שהשתתפה בבנייתו "נמצא בתחום התפעולי והבטיחותי המותר."

שני הכורים של טיישאן הם היחידים בעולם שהיו בשירות פעיל עד כה. יחידות אחרות של חברה זאת הנמצאות בבנייה הן בפינלנד, צרפת ובריטניה.

רשת CNN דיווחה, בהתבסס על מכתב ששלחה חברת פרמאטום למשרד האנרגיה האמריקני, כי אפשר ויש "דליפה" במתקן זה, המכיל שני כורים צרפתיים שנבנו על ידי חברת "ODF".

כמו כן, על פי CNN, רשויות הבטיחות הסיניות צינזרו מידע על שיעורי הקרינה מחוץ לאתר על מנת להימנע מהצורך לסגור את המפעל.

החברה הצרפתית אמרה בתחילה כי "פרמאטום עוקבת אחר התפתחות בעיית הביצועים בתחנת הכוח הגרעינית בטיישן" והוסיפה, "על סמך המידע הקיים, התחנה פועלת במסגרת התקנים הבטיחותיים הגרעיניים והמפרטים הטכניים הנדרשים" מבלי לספק פרטים נוספים.

אך מאוחר יותר, היא הסבירה כי אחד משני הכורים בתחנת הכוח הגרעינית בטיישן נחשף ל"עלייה בריכוז של כמה גזים אינרטיים במערכת הקירור. "

"נוכחותם של כמה גזים אינרטיים במערכת הקירור היא תופעה שכיחה, שנחקרה והיא ידועה בהליכי ההפעלה של הכורים במפעל, שם התרחשה, ככל הנראה, דליפה  לפני מספר שבועות", כך על פי CNN.

تسرب اشعاعي في محطة نووية في الصين قد يتحول إلى كارثة كبرى | طقس العرب |  طقس العرب

גזים אינרטיים מכילים ארגון, הליום, קריפטון, ניאון וקסנון.

מפעילת המפעל, "כוח הגרעין הכללי של סין", הצהירה כי המדדים הסביבתיים "נורמליים".

"נכון לעכשיו, הניטור הרציף של הנתונים הסביבתיים מראה כי המדדים הסביבתיים של תחנת הכוח הגרעינית בטיישן וסביבתה תקינים", אמרה הקבוצה הסינית, שלא נענתה לבקשות סוכנות הידיעות הצרפתית להסברים נוספים.

משרד החוץ הסיני לא הגיב לדיווחי סוכנות  AFP.

בצרפת הממשלה, הוועדה לאנרגיה אטומית ואנרגיות אלטרנטיביות, הרשות לבטיחות גרעינית ו- ODF לא הגיבו מיד לארוע הדליפה.

שתי יחידות הכוחבמפעל טיישאן החלו לפעול בשנים 2018 ו- 2019.

ODF היא בעלת  30% ממפעל זה, שאחראי על הקמה ותפעול של שני כורים אלה בהספק של 1,750 מגה וואט כל אחד. שתי הקבוצות הסיניות "כוח הגרעין הכללי של סין" ו"קבוצת האנרגיה של גואנגדונג "מחזיקות בבעלות על תחנת הכוח בסך של 51 אחוז ו -19 אחוז בהתאמה.

בסין יש כ -50 כורים פעילים, מה שהופך אותה לשלישית בעולם בתחום זה אחרי ארצות הברית וצרפת.

ובחודש שעבר בירכו נשיאי רוסיה, ולדימיר פוטין, והסיני שי ג'ינפינג, על תחילת עבודות הבנייה של כורים חדשים בסין, בשותפות עם הסוכנות הרוסית רוסאטום.