5 האתגרים הצפויים לנשיא איראן החדש

לנשיא האיראני החדש, שינצח בסיבוב הראשון של הבחירות ב -18 ביוני, ממתינה סדרת אתגרים מהותיים, מהכלכלה וכלה ביחסי חוץ ומשבר הבריאות.

בדו"ח שפרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית אלו האתגרים שיעמדו לפניו:

מצב כלכלי

המצב הכלכלי הוא בראש סדר העדיפויות של סדר היום של הנשיא החדש של הרפובליקה, כאשר איראן נכנסה למיתון כלכלי החל משנת 2018, לאחר הנסיגה החד-צדדית של ארצות הברית מההסכם על תוכנית הגרעין, והטלתם מחדש של סנקציות כלכליות חמורות על טהרן.

יחסים בינלאומיים 

גם במקרה של הסדר בנושא הגרעין, לאור ההתקדמות ההדרגתית שהושגו בשיחות המתמשכות מאז תחילת אפריל בווינה, החוקר הצרפתי קלמנט טרמה, המתמחה בעניינים איראניים במכון האוניברסיטה האירופית בפירנצה, סבור כי זה "לא יוביל להחזרת משקיעים זרים לשוק האיראני בטווח הקרוב".

משבר הבריאות

איראן היא המדינה שהכי נפגעה מנגיף הקורונה במזרח התיכון, ועדיין לא הצליחה להתקדם במסע החיסונים הלאומי שלה במהירות הרצויה. 

החזרת אמון האנשים

העיתונאי הרפורמיסטי אחמד זיידבאדי סבור כי "משבר האמון (בין העם לשלטונות) הוא עמוק ורחב".

אחת האינדיקציות לכך יהיה שיעור ההימנעות מהצבעה,שהיה בשיא (57 אחוזים) בהשתתפות בבחירות למועצה המחוקקת בשנת 2020, מה שמעלה את החשש שהדבר יבוא לידי ביטוי גם בבחירות לנשיאות.

הסביבה .. נשכח

קובל סבור כי "המשבר הסביבתי באיראן הפך למציאות", אך עד כה "קיים רושם כי הממשלה עדיין אינה מסוגלת לפתח מדיניות" לטיפול בו.

Iran Satire