אתר זר:משטר אסד מוסר לישראל מידע מודיעיני לתקיפת אתרים איראנים בסוריה

עיתון זר חשף את שותפותו של משטר אסד לישראל ומסר לה מידע מודיעיני לכוון למיליציות הנאמנות לה באזורי השליטה בסוריה, בצעד "שיתוף פעולה", הראשון שהוכרז מזה שנים בין שני הצדדים

אתר החדשות א- נאס ניוז דיווח כי גורם דיפלומטי מערבי אמר כי בשאר אל-אסד עוזר "כבר הרבה מאוד זמן", ישירות או באמצעות צד שלישי, בכך שהוא מספק לישראל מודיעין על אתרי צבא השייכים למיליציית משמרות המהפכה האיראניים בסוריה, לצורך תקיפתם.

המקור הדגיש כי למרות שלישראל יש מידע מודיעיני מעולה על מיקומי המיליציות האיראניות, שותפותו של אסד עם ישראל באה מחיפוש אחר "פריצת דרך מהירה" למשטר אסד, שתחלץ אותו מבידודו ברמה האזורית והבינלאומית, וכך יוכל לחזור לחיק הקהילה הבינלאומית.

המקור, שסירב לחשוף את שמו לעיתון, התייחס לתהום הגובר והקרע ביחסים הדו צדדיים בין משטר אסד לטהרן, ולקריעת האמון בין שתי הצדדים. עדות לכך הייתה שהמיליציות האיראניות הגדילו ,לדבריו, את פעולות האבטחה באזורי השליטה שלהם והתייחסות לגורמים סורים בזהירות רבה יותר.

בהקשר זה, מומחה אסטרטגי ישראלי גילה כי סוריה ,בתקופת שלטונו של אסד ,אינה מהווה כל איום אסטרטגי עליה, וייחס זאת לחיזוק היחסים הסוריים-ישראליים באמצעות הבנות בין ישראל לרוסיה.

הודעה זו מגיעה בזמן שמשרדי הביטחון של המיליציות האיראניות עדים לשינויים קיצוניים במבנה המוסדות ולמינוי מפקדים חדשים, ובדיווחי העיתונות האחרונים נאמר כי טהרן הצליחה לבנות אימפריה ביטחונית צבאית משולבת באזורים בה היא שולטת בסוּריָה.

בתוך כך, מטוסי הקרב הישראליים הסלימו את פעולותיהם הצבאיות ואת התקיפות על אתרים השייכים למיליציית משמרות המהפכה האיראניים מאז תחילת השנה, כאשר ישראל החלה את שנת 2021 עם שלוש תקיפות אוויריות שכוונו  פעמיים לאתרים איראנים באזור אלקיסווה שבמערב האזור הכפרי של דמשק והאזור הכפרי המערבי של מחוז סוויידא בדרום סוריה.

מטוסי הקרב הישראליים הרחיבו גם את היקף פעולותיהם ההתקפיים באזורים שבשליטתו של אסד, וכללו גם בסיסים צבאיים המזוהים עם המיליציות האיראניות באזורים הכפריים של מחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה , מחוזות חמה ולטקיה במרכז וצפון המדינה.

מטוסי הקרב הישראליים ביצעו תקיפות אוויר על אתרים באזורים הכפריים של דמשק וחומס ביום רביעי שעבר, תקיפות שהיו הראשונות שביצעה ישראל לאחר הבחירות המזויפות של משטר אסד בסוף החודש שעבר. בהקשר זה, דיווחי העיתונות בישראל חשפו את כוונתה להמשיך ולתקוף אתרים צבאיים בו שוהים לוחמי מיליציית משמרות המהפכה האיראניים בסוריה כדי למנוע התפרסות איראנית בסמוך לגבולותיה.