אחמדינג'אד: הבכיר ביותר בריגול הנגדי האיראני היה מרגל לטובת ישראל

הוא תהה: הם היו משאיות של מסמכים גרעיניים .. איך הם יצאו מהארץ עם כל המחסומים הקיימים?

בהתייחס לחדירת ההשפעה הישראלית לתוך שירותי הביון והביטחון של איראן, גילה נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד כי הפקיד הגבוה ביותר בריגול הנגדי במדינה היה בעצמו מרגל עבור ישראל.

הוא ייחס את הצלחת המוסד בביצוע פעולות גדולות בטהרן ותפיסת מסמכי הגרעין והחלל החשובים ביותר בתוך מרכזים רגישים, לעובדה שהפקיד הבכיר ביותר שאחראי על פעולות הריגול הישראלי במשרד הביון האיראני ריגל בעצמו לטובת ישראל.

הוא גם סבור שיש "כנופיית ביטחוניסטים " רמת דרג באיראן, באומרו: "כנופיית הביטחוניסטים המושחתת הזו צריכה להסביר את תפקידה של ישראל בחיסול מדעני הגרעין ובפיצוצים בנתנז. (הישראלים גם) גנבו מסמכים חשובים מאוד מטורקוז אבאד ומארגון החלל האיראני. זו לא בדיחה, אלה מסמכים ביטחוניים של המדינה, הם באו ולקחו את זה. "

أحمدي نجاد: أعلى مسؤول إيراني لـ"مكافحة التجسس الإسرائيلي" كان جاسوسًا  لإسرائيل | ایران اینترنشنال

איך יצאו משאיות עמוסות מסמכים חסויים?

הוא שאל: "האם זה היה נייר אחד להכניס לכיסים ולברוח, זה היה משאיות עמוסות במסמכים, איך הם ברחו מהארץ עם כל המחסומים שם, איך כל כך הרבה משאיות עמוסות מסמכים יצאו מהארץ?"

בנוסף, הוא אישר כי הידיעה הזו הוסתרה מהעם והוסיף: "איש לא ידע על כך עד שהמסמכים הגרעיניים הגיעו לישראל והם נחשפו". הוא הוקיע: "המסמכים של ארגון החלל היו בכספת המשרדית של ראש הארגון הזה, אז איך הם חדרו דרך התקרה, נכנסו, פתחו את הכספת ולקחו את כל המסמכים?"

בתשובה לשאלה האם מישהו הועמד לדין על  אחריותו לגניבת מסמכים בנושאי הגרעין והחלל, הריגת מדעני גרעין ושני פיצוצים גדולים באתר ההעשרה בנטנז?  אמר: "איש לא נטל את האחריות על עצמו, ושירותי הביון האיראניים, שהיו חייבים למנוע מקרים כאלה לפני שהם מתרחשים, פונים למצלמה ואומרים שתפסנו את המבצעים מוקדם מדי, או מכריזים על שם בדוי או לא ידוע, ואומרים שהרגנו אותו או שהוא עזב את המדינה והם סוגרים את מקרה."

20 סוכנים ושידור דיגיטלי של הארכיון

הצהרותיו של הנשיא לשעבר הגיעו לאחר שראש הביון הנגדי הישראלי (המוסד) יוסי כהן חשף בראיון ארוך בטלוויזיה ביום שישי את פרטי גניבת ארכיון הגרעין מטהרן. בראיון לתוכנית החקירה של ערוץ 12 "עובדה" (האמת) הוא ציין כי פעולה זו בוצעה בחשאי ב -31 בינואר 2018.

הוא הוסיף כי כ -20 סוכנים השתתפו בה, אך הוא ציין כי אינו מסוגל לחשוף את זהותם או האם כולם ישראלים.

בנוסף, הוא הסביר כי הארכיון הגיע דיגיטלית לתל אביב, מיד לאחר הפריצה לבניין המדובר בטהרן, ועוד לפני שהסוכנים עזבו את מטה המבצע, באיראן עצמה.