טיל כבד חדש הופיע בארסנל המורדים בצפון סוריה

המיליציות המקומיות באידליב שבצפון סוריה חשפו טיל "איכותי" חדש בו השתמשו להפצצת אתרי מיליציית אסד והרוסים באזורי צפון סוריה, במהלך התגובה לתקיפה באזור ג'בל אלזאוויה.

מיליציית "אנסאר אל-תוחיד"  – "أنصار التوحيد" החברים בחדר המבצעים "להעיר את המאמינים" "وحرض المؤمنين" –  פרסמה תמונות המציגות את רגעי שיגור הטיל בשם "אלזילזל" (800-G1) לעבר עמדות מיליציית אסד בעיירה חזארין – حزارين באזור הכפרי הדרומי של אידליב.

דוברי המיליציה הצהירו כי גדוד התותחנים והטילים שלה תקף את חדר המבצעים של מיליציית אסד והרוסים בעיירה חזארין, מדרום לאידליב, עם טיל "זילזל", וגרם לאבידות בקרב צבא סוריה.

על פי גורמים מקורבים, הטיל החדש הוא ייצור מקומי של "אנסאר אל-תוחיד" ומשקלו (1500 ק"ג) ושימש היום לראשונה לירי נגד עמדות מיליציית אסד בכפר אידליב. ראוי לציין כי האפקטיביות ההרסנית הביאה להרס של מספר מבנים ,שהשיגה במהלך הניסוי הראשון. הטווח האמיתי של הטיל ידוע, אך המרחק המשוער בין שיגורו למקום היעד מכוון לטווח בינוני .

הירי מגיע לאחר טבח שביצעה מיליציית אסד בכפר איבלין שבאזור ג'בל אל-זאוויה, במהלך הסלמה רחבת היקף בחיפוי כלי טיס רוסיים בכפרים ובעיירות האזור, שהביא להרג של 12 אנשים, כולל נשים וילדים, ושלושה בעלי דרגות  במיליצית "היאט תחריר אלשאם".