וושינגטון מסירה סנקציות על איראנים ומענישה ישויות חדשות

בלינקן: פעולות אלה מדגימות את מחויבותנו להפסיק את הסנקציות במקרה של שינוי במעמד או בהתנהגות של אנשים שהוטל עליהם סנקציות כלשהן.

למרות שהטילה סנקציות על אנשים וגורמים הקשורים לאיראן התומכים במיליציה החות'ית, ממשל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הסיר היום, חמישי, את הסנקציות שהוטלו על יותר מתריסר בכירים איראניים וחברות אנרגיה לשעבר, כך מסר אתר החדשות האמריקאי – הוול סטריט.

העיתון דיווח כי פעולה זו באה על רקע שיחות וינה המקרטעות על הסכם הגרעין האיראני.

גורמים אמריקאים אמרו כי המהלך מעיד על מחויבותה של וושינגטון להקל על הלחץ שלה אם טהרן תשנה את התנהגותה.

להטיל עונשים

בעוד משרד האוצר האמריקני הסיר את הסנקציות נגד בכירים לשעבר בחברת הנפט האיראנית הלאומית וכמה חברות העוסקות במשלוח ומסחר במוצרים פטרוכימיים, היא הטילה סנקציות חדשות על מספר אנשים וחברות המסייעות במימון המיליציה החות'ית בתימן.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר בהצהרה נלווית: "פעולות אלה מדגימות את מחויבותנו להסרת הסנקציות אם יחול שינוי במעמד או בהתנהגות מצד אנשים שהוטלו עליהם סנקציות."

סבב שיחות שישי

גורמים רשמיים בארה"ב נערכים לחדש את סבב המשא ומתן השישי להחזרת הסכם הגרעין משנת 2015 עם איראן וקבוצת המעצמות הגדולות.

הדיונים צפויים להתחיל שוב בסוף השבוע בווינה, על פי המעורבים בשיחות.

בכירים בארצות הברית ואירופה אמרו כי נותרו חילוקי דעות משמעותיים בין וושינגטון לטהרן בשאלה מי צריך לעשות מה כדי להחזיר את הסכם הגרעין לתוקף.

עיכוב לאחר הבחירות

כעת נראה כי המשא ומתן ימשך אל מעבר לבחירות לנשיאות איראן ב -18 ביוני, שחלק מהבכירים במערב ראו בהם תאריך יעד להשלמת השיחות.

עד כה ארצות הברית התעקשה שתשמור על רשימת הסנקציות הקשורות לטרור שהוטלו על משמרות המהפכה האיראנים.

ראוי לציין כי ממשלו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הטיל סנקציות מקיפות על טהראן לאחר פרישתו מהסכם הגרעין בשנת 2018. איראן שוב ושוב דרשה להקל על הסנקציות שהטילה ארה"ב לפני שהסכימה להתחיל להגביל את פעילותה הגרעינית בהתאם להסכם משנת 2015.