ארה"ב נערכת באזור מנבג'-סוריה לעימות אפשרי עם טורקיה

כמה מנותק מהמציאות אפשר להיות? אפילו אם אתה ווזיר טורקי!!

נשיא טורקיה חושב כי בהבל פה הוא יכול להרתיע ולהבהיל את האמריקאים . 

לאחר שכבש את עיר המחוז-עיפרין בצפון מערב סוריה הוא הודיע באמצעי התקשורת לארה"ב להוציא את כוחותיה מהעיר מנבג' הנמצאת מזרחית לעפרין ובשליטת הכורדים. נשיא טורקיה לא שכח לאיים בעקיפין כי צבא טורקיה יכול בטעות לפגוע בהם באזור מנבג' אם לא ימהרו לעזוב את המקום.

ארדואן רק שכח שעכשיו יש לו עסק עם השריף ,שהוא גם השולף המהיר במערב הלא פרוע,טראמפ, ולא עם הרכיכה אובמה שהפקיר חצי עולם רק כדי לא להתעמת ולעמוד על האינטרסים האמריקאים ברחבי העולם.

מקורות בסוריה טוענים כי הממשל האמריקאי לקח ברצינות את דברי הרהב חסרי הבסיס של ארדואן והחלו להיערך לכל אפשרות. על פי אותן מקורות הזרימה ארה"ב לאזור עוד 300 לוחמים ומספר רב של כלי רכב משוריינים. כמו כן הכוחות חיזקו את עמדותיהם והקימו 3 מוצבי חוץ לקדם פני רעה . 

בכל מקרה ארה"ב מאותת לטורקיה כי היא לא נרתעת וכדאי לה לא להתקדם או לאיים על הכוחות האמריקאים. הם יצטרכו להלחם עם לוחמים ומערכות תומכות לחימה הטובות בעולם ולא כמו שהם נלחמו נגד המיליציות הכורדיות ובקושי יכלו להן.

כדאי גם לטורקים ללמוד מהתגובה האמריקאית להתקרבות המיליציות האירניות וצבא סוריה לקרבה מסוכנת עם הכוחות האמריקאים שניצבו מולם. כל איום שהתעורר- חוסל באיבו ובמכת אש חסרת רחמים שגרמה לצד השני להצטער,בטרם נפח את נשמתו, על מה שחשבו לעשות.

 

כתיבת תגובה