תחקיר סנסציוני על ניסיון החיסול של נבלני באמצעות רעל הנוביצ'וק

יממה אחרי שבית המשפט במוסקבה הוציא את הארגונים של אלכסיי נבלני מחוץ לחוק, אנשיו של מנהיג האופוזיציה הכלוא מכים שוב – והפעם עם תחקיר סנסציוני על ניסיון החיסול של נבלני באמצעות רעל הנוביצ'וק קיץ שעבר.

הרופאים בבית החולים באומסק, שם אושפז נבלני במצב אנוש לאחר ההרעלה לפני שהועבר לטיפול חירום בגרמניה, טענו שלא זוהו סימנים להימצאותו של הרעל הקטלני בגופו של נבלני. הם גם הציגו את התיק הרפואי עם הבדיקות שנעשו בבית החולים.

עם זאת, התחקיר החדש מציג את הדוח המקורי. שני עורכי דין מטעמו של נבלני, ויצ'סלב גימאדי ואיוון ז'דנוב, התייצבו במפתיע בבית החולים ב-2 בנובמבר וביקשו לקבל את התיק הרפואי, אולם נאמר להם שצריך לדבר עם מנהל בית החולים. השניים לא ויתרו והלכו ישירות לארכיון, שם טענו שיש להם אישור מהרשויות והם קיבלו את התיק ואף התאפשר להם לצלם אותו.

חודש מאוחר יותר, כאשר בית החולים נתן לצוות של נבלני את התיק והמנהל אף הצהיר כי "אין לנו שום דבר להסתיר", התבררה היקף הטיוח. מרבית הבדיקות היו זהות בשני התיקים, אולם בתיק הרשמי לכאורה לא הופיעה בדיקת דם ביו-כימית שהראתה ירידה בנתוני הכולינאסטראז, שיחד עם תסמינים אחרים, הצביעה על הרעלה עם גז עצבים. התחקיר אף הציג את מומחה הרעלים של בית החולים מחזיק בדוח עם הנתונים.

"המסמכים הרפואיים של נבלני זויפו על מנת להסתיר את התמונה האמיתית. ויש לנו הוכחה של הזיוף הזה", הצהירו אנשיו של נבלני שהדגישו כי כל המסמכים והבדיקות נעשו ברוסיה, על ידי מומחים רוסים, בזמן האשפוז באומסק. "אין עוד צורך באף פיסת נייר כדי לפתוח בחקירה פלילית".

בסיום התחקיר הנרחב, שעוסק גם ביחידת החיסולים של ה-FSB בכסות של "שמירה על הסדר החוקתי", מכנים אנשיו של נבלני את ניסיון החיסול "טרור מדינתי טהור" וקוראים לשחרורו מהכלא. "הניסיון להרעיל את אלכסיי נבלני לא נחקר כי כל העוצמה במדינה שייכת לאדם אחד – ולדימיר פוטין", הצהירו. "בספטמבר 2021, יתקיימו בחירות לדומה (הפרלמנט). מפלגת רוסיה אחת של פוטין רוצה לזכות שוב בכל המושבים. אסור לנו לאפשר להם".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי