לאחר קניית מטוסי רפאל מצרים מחכה ללוויין ריגול צרפתי ומטוסי תדלוק

החל משנת 2024, צרפת תחל לספק 30 מטוסי קרב מדגם ראפאל למצרים בעסקה ששוויה ארבעה מיליארד יורו (4.8 מיליארד דולר), בעוד מומחים טוענים כי הסכם זה יפתח פתח לעסקאות נשק אחרות עם צרפת.

"כחלק מאותו הסכם, מצרים ככל הנראה תקבל ציוד צבאי נוסף, כולל לווין ריגול ומכלית אווירית מדגם  A330 רב משימתית (MR) של חברת איירבס", כך אמר חוקר צבאי  בפורום הערבי לניתוח מדיניות בקהיר, מוחמד אל-קינאני, אמר לאתר החדשות – Breaking Defense ) .

"זה גם יחזק את השותפות האסטרטגית של פריז עם קהיר", אמר מוחמד חסן, חוקר ואנליסט ביטחוני במרכז המצרי למחקרים אסטרטגיים.

מצרים היא אחת השותפות הביטחוניות והכלכליות החשובות ביותר של צרפת, ולכן האינטרס של פריז לחזק את יחסיה עם מדינה שחולקת איתה את אותם חזונות אסטרטגיים בלוב, במזרח הים התיכון, במיוחד במדינות הנלחמות נגד קבוצות טרור וקבוצות קיצוניות.

الجزائر تُنافس المغرب في الفضاء بإطلاق قمر اصطناعي من الصين

בשנת 2016 חתמה מצרים על מספר עסקאות בהיקף של 2.2 מיליארד דולר, כולל לוויין טלקומוניקציה מתוצרת איירבוס ומרכז החלל קאן מנדלייו בצרפת, אולם ההסכם לרכישת לוויין ריגול מעולם לא מומש מסיבות של עלות גבוהה, על פי ה- ברייקינג דיפנס.

אל-קינאני הוסיף כי "היום שתי המדינות מוכנות להתקדם בעיסקה של שני לווייני "עין הפלקון" לאחר הסדרת הנושאים הכספיים. הלוויין יהיה דומה ללווין המופעל על ידי הכוחות המזוינים של איחוד האמירויות הערביות."

Breaking Defense אומר כי קהיר רוצה גם לממש את עיסקת מכלית ה- MRTT מאז 2014, לאור היעדר יכולות תדלוק אוויריות בחיל האוויר שלה.

بعد صفقة الرافال.. مصر بانتظار "قمر مراقبة" وطائرات تزويد بالوقود في الجو |  علامات أونلاين

אל-קינאני מתאר עיסקה זאת כחשובה, "מכיוון שלמצרים יהיו יכולות תדלוק אוויריות לראשונה אי פעם. מטוסי הקרב רפאל, מיג -29 וסו -35 יוכלו לבצע תדלוק באוויר ברמה הטקטית."

"ה- A330 מציע יכולות גדולות יותר ברמה האסטרטגית, ומרחיב את הטווח המבצעי של חיל האוויר ל -2,000 או 3,000 ק"מ", הוסיף.

אל-קינאני מקווה שמספר מטוסי התדלוק ,ה- MRTT ,יוכפל, "בהתחשב בכך שחיל האוויר כפוף לתוכניות פיתוח מתמשכות להגדלת הכמות והאיכות."

באתר הוזכרו גם 20 ספינות חדשות החל מספינות טילים ועד פריגטות קלות, קורבטות וצוללות.

"הספינות ייבנו במספנות המקומיות שלנו, וחיל הים מתכנן להחליף את כלי הטייס הישנים," טייגר אוקטובר "והרמדאן", בכלים חדשים." 

"אנו זקוקים גם לקורבטות נוספות למשימות חוף וסיור, ואולי גם ספינות סיור ימיות עד אלף טונות, ספינות גווינד או אפילו ספינות נוספות בסדר גודל של עד 3 טון," הוסיף.