הולכים ומתגברים הרמזים כי איראן לקראת פריצה לעבר פצצה גרעינית

רק אתמול אמר שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן,  כי אם תכנית הגרעין האיראנית תימשך, יצטמצם הזמן הדרוש לה לבניית נשק גרעיני למספר שבועות, ברומזו כי איראן למעשה נמצאת ערב פריצה לפצצה גרעינית ראשונה שלה.

היום העריך המכון למדע ולביטחון בינלאומי (WGU) כי בעוד חודש ,לכל המאוחר תוך חודשיים ימים, לאיראן יהיה מספיק אורניום מעושר לפצצה גרעינית .

מייד לאחר פריצת המחסום של פצצה גרעינית אחת , תוך שלושה חודשים יהיו ברשותה לפחות שלוש פצצות גרעיניות .

לכן מר בלינקן נלחץ ורץ לתקשורת ואמר כי הפרות הסכם הגרעין החוזרות של איראן , עשויות להפחית את זמן הפריצה לפצצה גרעינית תוך מספר ' שבועות '.

זמן הפריצה הזה יכול היה להיות קצר עוד יותר אלמלא " התקלה "… אירוע בו התחוללה שריפה במפעל העשרת האורניום בנאטנז ב -11 באפריל . "

ולמקהלת המתריעים הצטרף היום גם מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית מר גרוסי  שאמר " לצערי איננו יכולים להבטיח לציבור בעולם שלא תקום עוד מדינה בעלת נשק גרעיני. " . למעשה הוא יותר מרומז כי על פי המידע שבידיו אכן איראן נמצאת ערב פריצה לגרעין.

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט מעיר ברקע הידיעה כי "זה היה בדיוק התירוץ בעבר של אובמה למה חייבים לחתום על הסכם גרוע. מה שעומד ברקע הידיעה הוא לא חשש מפצצה איראנית אלא ניסיון למכור את הצורך בהסכם (שיוביל בבטחה לפצצה איראנית ועל הדרך להרבה כסף לפרויקטים בטילים וטרור)".

Iranian President Hassan Rouhani visits the Bushehr nuclear power plant in southern Iran. EPA

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב