שדה מוקשים חות'ים התגלה בים סוף

המוקשים שהתגלו בים סוף הם אחד מכלי הנשק של משמרות המהפכה האיראניים

כוחות הקואליציה הערבית בראשות סעודיה הפועלים בחוף המערבי של תימן הודיעו ביום שני על גילוי רשת מוקשים ימיים שהותירה המיליציה החות'ית מדרום לאי הגדול חניש, בדרום הים האדום ליד באב אל מנדב, אחד ממסדרונות השיט של הסחר העולמי החשוב ביותר.

גורם ביטחוני אמר כי הרשת נמצאה מדרום לאי חניש הגדול, מול החוף הפונה לעיר אל-ח'וח'ה, והסביר כי היא הותקנה בקרקעית הים, 450 מטרים מהיבשה.

הוא ציין כי די בגודל הרשת בכדי לשפר את היקף הסכנה והאיום על מיליציות איראן בקו הספנות הבינלאומי.

נשק שבשימוש משמרות המהפכה האיראנים

התקשורת הצבאית של כוחות הקואליציה הערבית דיווחה, כי רשת המוקשים שהתגלתה באזור סיאול באיי חניש היתה מורכבת משתי חביות בנפח של 200 ליטר בעומק 16 מטר, ובמרחק של 450 מטר מהיבשה.

הוא גם ציין כי כוחות הנדסה של הקואליציה ומשמר החופים טיפלו ברשת ופירקו אותה, והדגיש כי איכות המוקשים הימיים מאשרת כי מדובר באחד מכלי הנשק הידועים ששייכים למשמרות המהפכה האיראניים.

ראוי לציין כי יחידת ההנדסה של הקואליציה הסירה ופירקה כמויות גדולות של מוקשים ימיים שהושלכו על ידי מיליציות בחופי ים סוף בתקופה האחרונה, אך סוג זה של מוקשים המחוברים לקרקעית הים מעיד על  מעורבות משמרות המהפכה האיראניים.

סכנה עצומה לתנועת השיט הבינלאומית

דיווחים בינלאומיים העלו כי המיליציה החות'ית המזוהה עם איראן שתלה שדות מוקשים נרחבים בים סוף, מה שמהווה סכנה גדולה הן לספנות הבינלאומיות והן לספינות הדייגים.

בנוסף, ממשלת תימן הזהירה שוב ושוב מפני האיום המסוכן וחסר התקדים של המוקשים הימים של החות'ים על בטיחותן של ספינות מסחריות וביטחון השייט בנתיבים הבינלאומיים של ים סוף ומצר באב אל-מנדב.

מוקדם יותר, הקואליציה הערבית הדגישה את העלייה בפעילות הטרור של מיליציות באמצעות השלכת מוקשים באזור דרום ים סוף ובמיצר באב אל מנדב, והדגישה כי הם מהווים איום חמור על השייט הבינלאומי והסחר העולמי העוברים באזור.

היא גם הודיעה ​​כי השמידה 175 מוקשים ימיים שנשתלו באקראי על ידי מיליציית החות'ים בתימן וכי אותם מוקשים הרגו כבר עשרות דייגים בחוף המערבי.

כתוצאה ממוקשים אלה, תנועת הדייג נעצרה באזורים רבים, דבר שהשפיע על אלפי משפחות התלויים במקצוע הדייג.