משטר אסד מבצע שינויים בקרב מפקדי יחידותיו הצבאיות

משטר אסד ביצע שינויים במפקדי חלק מהיחידות הצבאיות שלו, ובמספר ראשי ועדות הביטחון במחוזות.

מקורות תקשורת נאמנים חשפו את מינויו של האלוף "סוהיל פיאד אסעד", המגיע מהכפר "שין" באזור הכפרי המערבי של חומס, למפקד דיויזיה 5 הפרוסה במרחבי מחוז דרעא, לאחר שקודם לכן היה סגן מפקד הדיויזיה וראש הועדה הביטחונית בא-רקה שבמזרח המדינה.

המשטר מינה את האלוף "מופיד יונס חסן" לתפקיד מפקד גיס 1 לאחר שקודם לכן היה מפקד דיויזיה 5 חי"ר ממוכן . חסן השתתף בעבר יחד עם כוחותיו בפריצה למספר ערים ועיירות סוריות שהתקוממו נגד "אסד".

המינויים החדשים כללו גם את מינויו של האלוף מוחמד שקיב אל-חאג' למפקד דיוויזיה- 18 שריון במקום האלוף עבדול מג'יד חסן מוחמד, שהועבר לתפקיד רמ"ט ​​גייס 3.

האלוף אסף אל-ניסני מונה למפקד דיוויזיה 8 וראש הוועדה הביטחונית במחוז חמה, במקומו של האלוף איברהים כליפה, שהועבר לשרת בדיוויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד.

מקורות נאמנים מסרו על מינויו של תא"ל "סוהיל נאדים עבאס" לתפקיד סגן מפקד דיויזיה-18 שריון, וציינו כי הוא השתתף בקרבות דארעא, קלת אל-חוסן, אל-זארה, מורק, אל-קרייתיין, אזור הכפר טלול א-סאפא ואידליב.

על פי המקורות, המשטר מינה את האלוף "איוב חמאד" למפקד גיס 1, ואת האלוף "מונזיר איברהים" למפקד דיויזיה 2 חי"ר מוטס, לאחר שקודם לכן היה סגן מפקד דיויזיית משמר רפובליקני.

ראוי לציין כי משטר אסד לא הודיע ​​על שינויים אלה בכלי התקשורת הרשמיים שלו, והסתפק בפרסום בתוך הצבא עצמו, כמקובל בכל העברות ומינויים שהוא מבצע באגפים הביטחוניים ובפיקודים הצבאיים.