מאחוריך! יותר מ-15,000 מצלמות מעקב ברחבי ניו יורק כולל זיהוי פנים

תחקיר של ארגון אמנסטי מצא שמשטרת ניו יורק מפעילה ברחבי העיר יותר מ-15 אלף מצלמות מעקב שמשתמשות בטכנולוגיה של זיהוי פנים, ומרביתן פועלות באזורים שבהן יש רוב של תושבים שאינם לבנים.

אלפי מתנדבים בחנו צילומי רחוב בתוכנת המפות של גוגל כדי לתעד מיקומים של מצלמות מעקב ציבוריות ופרטיות והממצאים הראו שיש 3,590 מצלמות במנהטן, 8,220 מצלמות בברוקלין ו-3,470 מצלמות בברונקס. עדיין לא הושלם איסוף המידע לגבי קווינס וסטטן איילנד.

באמנסטי האשימו כי מרבית מצלמות המעקב פועלות באזורים עם רוב לאוכלוסיות שאינן לבנות. בשכונת איסט ניו יורק בברוקלין – שבה 54.4 אחוז מהתושבים הם אפרו אמריקאים, 30 אחוז הם היספאנים ורק 8.4 אחוזים הם לבנים – זוהו 577 מצלמות, הריכוז הגבוה ביותר בעיר.

"הרשת המתפרשת של מצלמות יכולה לשמש לזיהוי פנים פולשני ויש סיכון שניו יורק תהפוך לעיר מעקב אורווליאנית", אמר מאט מחמודי, חוקר לבינה מלאכותית וזכויות אדם באמנסטי. "אתה אף פעם לא אנונימי. בין אם אתה משתתף במחאה, הולך בשכונה מסוימת או אפילו קונה במכולת – יש מעקב על הפנים שלך עם טכנולוגיה של זיהוי פנים תוך שימוש בצילומים מאלפי מצלמות ברחבי ניו יורק".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי