מבזקי חדשות ליום 4-6-21 . מתעדכן

*- חסן עבדאללהזאדה, יועץ מטעם איראן בסוריה, נהרג עם פעיל נוסף מוחסן עבאסי במארב על ידי כוחות דאעש בדרך מדיר א-זור לתדמור שבסוריה.

*- מקור איראני: טביעת הספינה השייכת לצבא האיראני ליד נמל Jask בדרום איראן הייתה תוצאה של מתקפת סייבר ישראלית, תגובת איראן להתקפה זו תהיה בהתאם בזמן ובמקום המתאימים.

*- משלחת איראנית בראשות שר האנרגיה רזה ארדקאניאן חוזרת מ- St. Petersburg International Economic Forum -SPIEF'2021. איראן מבצעת עבודות הכנה במטרה להגדיל במהירות את ייצוא הנפט במקרה של חזרה להסכם הגרעין והסרת הסנקציות האמריקניות.

*- מנהיג המהפכה עבדול-מאליק בדר אלדין אל-חות'י – " על האויב הציוני היושב בפלסטין הכבושה לדעת כי אנסאר אללה היא כבר חלק בלתי נפרד מהמערכה על ירושלים , המשוואה החדשה שהציב סייד חסן נסראללה מחייבת גם אותנו להגיב על פשעי הציונים . האיום והפעולות של האויב הציוני על ירושלים פירושו מלחמה אזורית במסגרת ציר ההתנגדות. בשעת פקודה אנו נהיה פעילים וביעילות בכל הכוח העומד לרשותנו. שיתוף הפעולה האזורי עם ציר ההתנגדות הינו חלק בלתי נפרד ממסגרת המשוואה הירושלמית . "

*- לבנון שוקעת כמו הטיטאניק .

צרפת תספק מזון וציוד רפואי לאנשי צבא לבנון , ששכרם צנח מאוד לאחרונה, מה שגרם לרבים מהם לקחת על עצמם משרות עבודה נוספות להשלמת הכנסתם.

גורם במשרד החוץ הצרפתי- " צרפת פועלת לארגן ועידה בין לאומית ביוני הקרוב לגיוס ותמיכה מצד הקהילה הבינלאומית עבור צבא לבנון. "

*- הגנרל האמרקאי מארק אלכסנדר מילי – יושב ראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב: "המצב הביטחוני בין מעצמות העולם על סף קריסה" .

השלום בין המעצמות הגדולות בעולם נמצא במצב קשה מאוד, היחסים בניהם עלולים להחמיר עד כדי מלחמה בעתיד .

אנו נמצאים בשנה ה -76 לשלום בין המעצמות הגדולות מאז סוף מלחמת העולם השנייה, אך המצב כעת שונה אנו במצב שונה אחר וקשה . אנחנו רואים משברים גדולים הנכנסים במהירות ומביאים את המצב לסף קריסה .

אני מפנה את תשומת הלב של כולנו למצב הקריטי הנוצר ביחסים בין המדינות, על כולנו ליצור תנאים טובים וידידותיים בניינו כדי למנוע מלחמה מיותרת בין מעצמות העל בעתיד. "

*-שוב פיצוץ במתקן נפט מרכזי, הפעם בדרום איראן

בשעות האחרונות נשמעו פיצוצים במתקן הנפט והפטרוכימיים הגדול באזור אלאחואז בדרום איראן- מפעל ברומי. אש פרצה במקום. כתוצאה מכך נפגעו קווי האספקה לבתי הזיקוק בטהרן ובאספהאן. (אלאחואז בדרום איראן הוא אזור עשיר בנפט ובמשאבי טבע ומרבית תושביו ערבים).

זהו אירוע שני בתוך פחות מ 24 שעות. השריפה שפרצה אתמול בבית הזיקוק בדרום טהרן טרם כובתה.

*- חמאס: ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נצפה אתמול בטיסה של חברת Qatar Airways בה בירך והצטלם עם ברי המזל שזכו לטוס איתו. המטוס מדגם בואינג 777 המריא מדוחא ונחת בטורקיה בשעת צהריים.
מטרת טיסתו של הנייה היא לגייס כספים לארגון הטרור חמאס ע״מ להתחיל בתהליך השיקום של נזקי מבצע שומר החומות. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לנאום ביום שלישי הקרוב לרגל חגיגות ה30 לערוץ אלמנאר.

*- איראן: דובר החברה הלאומית לשדות נפט דרומיים:

האש כובתה בצינור הנפט של הכפר ברומי שבאזור גוויזניה שבאחוואז.
המאמצים לשליטה על הדליפה החלו אמש בגלל דליפת נפט מהצינור, צלחו. אך הנפט שנשפך על הקרקע ניצת בגלל תנאי החום הקיצוניים. למרבה המזל, האש כובתה לחלוטין.

*- מקור איראני: איראן מתכננת מסדרון לאירופה בהסכמת ארמניה וגאורגיה מה שעשוי להוות תחליף לתעלת סואץ ויכניס מיליארדי דולרים למדינות בדרך.

*- צבא ארה"ב התנצל לאחר שחיילים הסתערו בטעות על מפעל לייצור ציוד לבתי בד, בבולגריה .

*- דו"ח מתריע מפניי "מגיפה מהונדסת העלולה לפגוע באנושות כולה " איום קיומי לא פחות ממלחמה גרעינית. ארגוני המודיעין השונים בעולם מחפשים אחר טכנולוגיה הרסנית זו .

יש להתייחס לאיום של "מגפה מהונדסת" בהיקף גרוע פי כמה מהתפרצותה של המגיפה העולמית קוביד 19 .

בדו"ח מזהירים המרכז לחוסן לטווח ארוך כי לוחמה ביולוגית, דליפה של נגיף ממעבדה ובינה מלאכותית מחוץ לשליטה מהווים איום קיצוני על עצם קיומה של האנושות. עם זאת מתעלמים מקובעי המדיניות בבריטניה ובעולם כולו.

סיכוי אחד מתוך שישה שאירוע קטסטרופלי עלול להתרחש במאה השנים הבאות .

מגפות מהונדסות ובינה מלאכותית התפתחו בגופי מודיעין ברמה האנושית ומעלה דבר שאיננו תואם לערכים אנושיים ומהווה את הסיכון הגדול ביותר.

החוקרים אומרים כי מלחמה גרעינית ושינויי אקלים מאיימים על האנושות בקנה מידה דומה, אך הם כבר נמצאים ברדאר של ממשלות ואנשי אקדמיה.

מר אורד אמר כי אמנת הנשק הביולוגי, האוסרת למעשה על לוחמה ביולוגית, אינה ממומנת ותקציב להערכת הסיכונים נמוכה".

"התקציב השנתי לנושאים הללו הוא פחות מזה של סניף טיפוסי של מקדונלד'ס וזה בין השאר בגלל שלא ניתנים לו סמכויות לבדוק ולבצע בפועל . צריך להתייחס לאיומים אלו העולים בקנה אחד עם איומים קיומיים אחרים ולהתייחס אליהם כאיום ברמה שוות ערך לנשק גרעיני. " (מאיר בר)