אסירים בתמורה לשיקום … סיכויי ההצלחה להסכם ישראל-חמאס עולים

"תל אביב ממתינה להצעה הסופית של המתווך המצרי תוך מספר ימים"

בתקופה בה מצרים פועלת להשגת הפוגה בין הצד הפלסטיני לישראלי , כולל עסקת חילופי שבויים ונושאים כלכליים ופוליטיים, דיווחה התקשורת בישראל ביום רביעי כי הסיכוי להסכם בין ישראל לחמאס – גדל.

גורם פוליטי ישראלי בכיר אמר, על פי הדיווחים באתר ynet העברי, כי האפשרויות לסיים עסקת חילופי שבויים עם חמאס הפכו שונות מהעבר והסביר כי הסבירות להצלחה – גדל.

הוא ציין כי העסקה תכלול החזרת שרידי גופות של שני חיילים ישראלים, אורון שאול והדר גולדין, ושחרורם של שני אזרחים נוספים, אברה מנגרסה והישאם אל-סייד, המוחזקים על ידי התנועה ברצועת עזה, וכי תל אביב ממתינה להצעה הסופית של המתווך המצרי תוך מספר ימים.

הוא גם הסביר כי ישראל התנתה את שיקום עזה בהשלמת עסקת השבויים.

חמאס מוכן

התפתחויות אלה התרחשו לאחר שראש חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אישר ביום שני כי יש "הזדמנות טובה" לסכם את תיק האסירים בין שני הצדדים.

בתשובה לשאלת AFP על השלמתה הקרובה של עסקת חילופי שבויים, אמר, "יש הזדמנות אמיתית בתיק זה, ואנחנו מוכנים למשא ומתן עקיף דחוף ומהיר להשלמת התיק", והוסיף, "יש לנו הזדמנות טובה להעביר את הנושא הזה. "

אל-סינוואר נפגש מוקדם יותר עם ראש המודיעין הכללי המצרי, עבאס כאמל, כדי לדון בהגעה להסכם הפוגה בין ישראל לפלסטינים. הוא הבהיר כי אמר לקאמל כי אין לו שום התנגדות לדון בנושא השבויים ונושא שיקום עזה במקביל מבלי לקשר ביניהם.

ראוי לציין כי חמאס לכד ארבעה ישראלים, בהם שני חיילים, שלטענת תל אביב נהרגו במהלך מלחמת 2014, אך התנועה לא חשפה פרטים על גורלם.