עזמי בישארה חושף את שקרי משטר אסד לגבי תוצאות "הבחירות"

איש הרוח הערבי – עזמי בשארה,שברח מישראל, עוד כשהיה חבר כנסת בה, לאחר שהואשם בריגול לטובת החיזבאללה, חשף את שקריו של משטר אסד לגבי תוצאות "הבחירות לנשיאות" שקיים המשטר ב -26 במאי, ושהביאו לניצחון בשאר אל-אסד עם 95.1 אחוזים, על פי טענת המשטר.

בשארה ציין בציוץ שלו בטוויטר כי על פי מספרים שסופקו על ידי המשטר 13.5 מיליון איש הצביעו לנשיאות, שהם 95% מהמצביעים (78% מאלה שיש להם זכות הצבעה).

הוא הוסיף: "באופן זה, לא רק הילדים והעקורים הנמצאים כרגע בכל קצות העולם הצביעו עבורו, אלא גם המתים וקורבנות העינויים."

הוא הדגיש כי למשטר "לא אכפת אם אתה לא מאמין, אלא מעדיף שאתה לא תאמין בזה, כיוון שכל העניין הוא מכוון נגד מי שלא מאמין, או מביעים את שאט נפשם מהמשטר."

לפני יומיים הודיע ​​ראש האסיפה העממית של המשטר, חמודא סבאג, כי בשאר אל אסד ניצח בבחירות לנשיאות התיאטרון בסוריה ברוב של 95.1 אחוזים.

האומות המאוחדות, ארצות הברית של אמריקה ורוב מדינות אירופה מסרבות להכיר בתוצאות בחירות אלה, מכיוון שהן טוענות שהן בלתי חוקיות ואינן מייצגות את העם הסורי.

השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, גייר פדרסן, הודיע ​​למדינות החברות במועצת הביטחון כי הבחירות שהתנהלו  על ידי משטר אסד "אינן חלק מהתהליך המדיני, והאו"ם אינו מעורב בכך".

בתורו, האיחוד האירופי הדגיש כי "הבחירות לנשיאות" בסוריה, שאורגנו על ידי משטר אסד, אינן כוללות אף אחד מכללי הדמוקרטיה, ולא יתרמו לפתרון "המשבר".

נציג האיחוד האירופי ליחסי חוץ ולמדיניות ביטחון, יוזף בורל, אמר כי על הבחירות בסוריה להתקיים במסגרת תהליך פוליטי אמתי בהתאם להחלטה 2254.

בורל ציין כי הבחירות לא יהיו מהימנות אלא אם כן כל הסורים ישתתפו בה, כולל העקורים והפליטים בארצות הפזורה, על רקע תחרות חופשית והוגנת וסביבה בטוחה וניטרלית, והדגיש כי בחירות המשטר מערערות את המאמצים להביא פתרון לסוריה.

יש לציין כי ארצות הברית של אמריקה, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה וטורקיה פרסמו הצהרות המאשרות את אי הכרתן בתוצאות הבחירות הללו או בלגיטימיות שלהן, והדגישו כי הפתרון היחיד עבור סוריה הוא יישום החלטת האו"ם 2254.