מיליציות איראניות פתחו מעבר גבול חדש ולא חוקי בין סוריה לעירק

מיליציות איראניות פתחו מעבר גבול עם עירק באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, לאחר שסגרו את אחד המעברים שבשליטתם באזור בעקבות סכסוך בינם ובין עצמם.

מקורות בתקשורת הצהירו כי המיליציות פתחו שער גבול צבאי בסביבת העיר "אל-בוקמאל" לאחר הסכם בין "חיזבאללה" העיראקי ל"עסאיב אהל אל-חק " – ”عصائب أهل الحق” לניהול משותף של מעבר זה.

במהלך הימים האחרונים סגרו המיליציות את אחד ממעברי הגבול בעיר "אל-בוקמאל" בעקבות סכסוך בין "חיזבאללה" העיראקי ו"עסאיב אהל אל-חק " על ניהול  כספי המכס על הסחורות העוברות שם.

במטרה לפתוח את המעבר הזה, החוקר המתמחה בענייני איראן, ראשיד חורני, אמר כי איראן שואפת להעביר מסרים למתנגדיה האזוריים והבינלאומיים כי היא מוכנה להרחיב את זירת העימות מול עירק באמצעות מיליציית אלחשד אלשעבי (הגיוס העממי) התומך בה.

חוראני ציין בראיון ל-"סוכנות התקשורת זייתון " כי המיליציות האיראניות משתמשות במעברים אלה במטרה" לאבטח את הגשר היבשתי האיראני הפועל מעיראק וד לבנון".

מעברים אלה נחשבים בלתי חוקיים ומשמשים כאלטרנטיבה למעבר "אל-קאיים", הנמצא בשליטת ממשלת עירק, שכן מיליציות איראניות משתמשות בו כדרך עיקרית להכנסת נשק לסוריה והברחת סמים ממנה.

יש לציין כי המיליציות האיראניות שולטות על שטח רוב גבולות עירק-סוריה, וכן למיליציות משמרות המהפכה האיראניים יש מפקדה ומחסני נשק באזור.