מחקר: בני אדם יכולים להפחית את גילם הביולוגי ב-3 שנים תוך 8 שבועות

במחקר ראשון מסוגו, שנבדק על ידי עמיתים, החוקרים החזירו את השעון הביולוגי ב -43 גברים מבוגרים בריאים, עד שלוש שנים ולאורך שמונה שבועות בלבד, באמצעות התערבויות דיאטה, שינה, פעילות גופנית והרפיה.
בניסוי הקליני המבוקר והאקראי, כל המתנדבים היו בגילאי 50 עד 72 ועברו משטר ממוקד לווסת מתילציה של DNA.

הזדקנות ביולוגית היא מונח כללי המשמש לתיאור ההשפעה המצטברת של נזק ואובדן תפקוד לתאים, לרקמות ולאיברים שלנו. שעון ה- DNAmAge של Horvath הוא אמת המידה למחקר אפיגנטי ומנבא תמותה מכל הסיבות ותחלואה מרובה יותר מגיל כרונולוגי.

הזדקנות היא גורם עיקרי במחלות כרוניות, כולל סרטן, ניוון עצבי, סוכרת מסוג שתיים ומחלות לב וכלי דם, ולכן החוקרים רצו לבדוק עד כמה יעילה התאמת התזונה ואורח החיים מבחינת איזון מתילציה של DNA ובכך להאט או להחזיר לאחור את השעון הביולוגי.

החוקרים גילו כי אכן אפשרי הפחתה מיידית ועמוקה של גילם הביולוגי של המתנדבים.

במחקר נתנו לאכול בשר רזה, דגים ותזונה צמחית לא ספציפית, אך בעיקר התרכזו בצמחים. צריכת חלבונים מן החי ,על ידי המתנדבים, כגון כבד וביצים, הייתה מוגבלת, כמו גם צריכת פחמימות. מתנדבים עמדו גם בתוכנית מתונה של צום לסירוגין "להורדת הרכיב הגליקמי".

בנוסף, המשתתפים קיבלו מינונים גבוהים של חומרים מזינים כגון חומצה פולית, בטאין, כמו גם ויטמינים C ו- A, והשלימו את התזונה שלהם בפירות, אבקת ירקות ובמינון גבוה (40 מיליון CFU) של פרוביוטיקה.

בנוסף להתערבות בתזונה שלהם, המשתתפים עסקו גם במינימום 30 דקות של פעילות גופנית ביום, חמישה ימים בשבוע, עד לעוצמה של 60 עד 80% מהמאמץ המקסימלי הנתפס.

הם גם התאמנו בתרגילי נשימה פעמיים ביום להפחתת מתח וקיבלו הוראות קפדניות לישון לפחות שבע שעות לילה.

לאחר שמונה שבועות בלבד של התערבות, המחקר, שנערך על ידי מכון המחקר הלפגוט, מצא ירידה של שלוש שנים בגיל הביולוגי בהשוואה לקבוצת הביקורת.

" כרגע אנו רושמים משתתפים למחקר גדול יותר, אשר אנו מצפים שיאשש את הממצאים הללו ", אומרת כותבת המאמר הראשית, קארה פיצג'רלד.

מחברי המאמר מצהירים כי עיכוב ההזדקנות ב -2.2 שנים עשוי לחסוך 7 טריליון דולר במשך חמישים שנה.

"מחקר זה מספק תובנה ראשונה לגבי האפשרות להשתמש בתהליכים טבעיים כדי לשפר את רווחתנו ואולי אף את להאריך את החיים שלנו", אמר מחבר שותף – משה שיף.

בממצאיהם, הכותבים מודים במגבלות המחקר שלהם וקוראים "לקבוצות מחקר גדולות יותר ולבדוק גם אוכלוסיות מעבר לגברים בגיל העמידה."

Study shows humans can reduce their biological age by three years in just eight WEEKS

קרדיט לתמונה: Illustration: © Jordan Benton from Pexels ו- https://geeky.news/