סעודיה מכחישה בניית בסיסים צבאיים באזור מצרי באב אלמנדב ע"י האמירויות

סעודיה הכחישה, באמצעות גורם בקואליציה הצבאית שהיא מובילה בתימן, את הידיעה על הימצאות כוחות של האמירויות באיי תימן – סוקוטרה ומאיון.

סוכנות הידיעות הרשמית הסעודית ציטטה גורם רשמי בקואליציה באומרו: "אין אמת בדיווחים על הימצאות כוחות של איחוד האמירויות הערביות באיי סוקוטרה ומאיון."

הוא הסביר כי "הציוד באי מיון נמצא בשליטת פיקוד הקואליציה, והוא משמש אותם בעימותים עם מיליציית החות'ים, לאבטחת השייט הימי בים האדום ולתמיכה בכוחות הפועלים לאורך החוף המערבי של תימן. "

סוכנות הידיעות Associated Press פרסמה ביום שלישי, כי איחוד האמירויות בונה "בסיס אווירי חשאי באי מיון האסטרטגי במיצר באב אל מנדב".

מסלול ההמראה באי מיון מאפשר למי ששולט בו להקרין את כוחו במיצר באב אלמנדב ולבצע בקלות התקפות אוויריות בתימן, והוא גם מספק בסיס יציאה לכל פעולה בים האדום, במפרץ עדן ובמזרח אפריקה.

תמונות לוויין של Planet Labs, שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות AP, הראו משאיות וציוד בנייה על מסלול של 1.85 ק"מ על האי ב -11 באפריל.

מסלול ההמראה באי מאיון מאפשר לכל מי ששולט בו להקרין כוח במיצר

עד 18 במאי נראה שהעבודה הזו הושלמה, ושלושה האנגרים הוקמו ממש מדרום למסלול.

לדברי מומחים, מסלול באורך כזה יכול להכיל מטוסי תקיפה, מטוסי איסוף מודיעין אלקטרוני ומטוסי תובלה.

הבריטים החזיקו באי עד שעזבו את תימן בשנת 1967. ברית המועצות, בעלת ברית של השלטון המרקסיסטי של דרום תימן, השתמשה ושדרגה את המתקנים הימיים של מיון.