רמטכ"ל צבא לבנון בצרפת: מצבנו הולך ומחמיר

מקורות: צרפת פועלת לארגן ועידה ביוני שתבקש לגייס תמיכה מצד הקהילה הבינלאומית בצבא לבנון

מקורות אמרו כי מפקד צבא לבנון, הגנרל ג'וזף עאון, הזהיר היום, רביעי, בצרפת כי המשבר הכלכלי העמיד את הצבא על סף קריסה, וכי פריז הציעה לספק מזון דחוף וסיוע רפואי לכוחות בתקווה לשמור על החוק והסדר במדינה.

צרפת, שהובילה את מאמצי הסיוע ללבנון, מבקשת להפעיל לחץ על פוליטיקאים לבנוניים יריבים שעד כה לא הסכימו להקים ממשלה חדשה וליישם רפורמות שיאפשרו להזרים סיוע כספי זר למדינתם.

חוסר שביעות הרצון גובר בקרב כוחות הביטחון הלבנוניים בגלל קריסת המטבע שמחק את רוב משכורותיהם.

ילדים מחלקים ורדים לצבא לבנון - ארכיונים

בהתבטאויות יוצאות דופן במארס, אמר עאון כי אזהרותיו בפני בכירים בלבנון כי הדבר עלול להוביל לקריסה פנימית נפלה על אוזניים ערלות.

על פי שלושה גורמים הבקיאים בביקורו בפריס, עאון אמר לבכירים בצרפת כי המצב שברירי ובלתי יציב.

גורם המכיר את הפגישות שהתקיימו היום, כולל פגישה עם הנשיא עמנואל מקרון, אמר כי "אנו מודאגים ממצבו של צבא לבנון שהינו עמוד השדרה של המדינה." 

שתי מקורות אמרו כי צרפת הציעה לספק מזון וציוד רפואי לצבא, שמשכורותיו צנחו מאוד בתקופה האחרונה, מה שגרם לרבים מהם לעבוד בעבודות נוספות.

גורם אחר אמר כי צרפת פועלת לארגן ועידה ביוני שתבקש לגייס תמיכה מצד הקהילה הבינלאומית בצבא לבנון.

הלירה הלבנונית פוחתה ב -90% מאז סוף 2019 ,מהלך פיננסי המהווה את האיום הגדול ביותר על יציבות לבנון מאז מלחמת האזרחים 1975-1990.

צבא לבנון נתפס זה מכבר כמוסד המייצג דוגמה נדירה של אחדות וגאווה לאומית. קריסת הצבא בתחילת מלחמת האזרחים שהיתה בין העדות במדינה, האיצה את התדרדרות לבנון לשליטת המיליציות.

עאון אמר בהצהרה לאחר פגישתו עם מקבילו, הגנרל פרנסואה לה קוונטר, ראש המטה של ​​צבא צרפת, כי צבא לבנון עובר משבר קשה והוא עדין הולך ומחמיר.

מלשכת מקרון נמסר בהצהרה כי צרפת תמשיך לתמוך בצבא לבנון.