מי המועמדים לרשת את נסראללה ?

בעקבות הופעתו החיוורת של חסן נסראללה אמש שוב עולה השאלה מי יכול לרשת אותו בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה. כרגע אמנם אין שום אינדיקציה שנסראללה סובל ממשהו חמור שמאיים על המשך דרכו אבל זו הזדמנות טובה להזכיר כמה מהדמויות שעשויות בבוא העת להתקדם לקצה הפירמידה.

האשם ספי א-דין – יליד צור, בן 57, קרוב משפחה של נסראללה. נחשב מועמד רציני בתוקף תפקידו כיו“ר המועצה המבצעת של הארגון. בעל קשרים טובים בזרוע הצבאית וחולש על הפעילות הכלכלית והחברתית של חיזבאללה.

נעים קאסם – יליד כפר פילא באזור נבטייה, בן 68, סגן המזכ"ל מאז 1992. למרות שהוא המבוגר שבקרב המועמדים לרשת את נסראללה בבוא העת סיכוייו לא נראים משופרים. בשנים האחרונות דווח כי הוא מסוכסך עם מספר אנשי מפתח בצמרת הארגון, דבר שלא יקל על סיכוייו לזכות בתפקיד.

פואד שכר – יליד נבי שית באזור בעלבכ, בן 59 מכונה "אלחאג' מוחסן", יועצו הצבאי של נסראללה. בעבר, נפצע בידו במהלך היתקלות עם כוח צה"ל בדרום לבנון. בשנת 2016 החליף את המפקד הצבאי של חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין שחוסל בסוריה.

טלאל חמייה – יליד אלהרמל בבעלבכ, בן 52 ואחד המקורבים ביותר לנסראללה. נחשב לדמות צללים ומשתמש במספר שמות וכינויים כשהוא מקפיד להתרחק מהעין הציבורית. לפני שהצטרף לחזבאללה עבד במערך הביטחוני של נמל התעופה בביירות. נחשב ליד ימינו של עימאד מורנייה עד שזה חוסל בשנת 2008. חמייה מפקד כיום על היחידה הסודית של חיזבאללה למבצעים בחו"ל, יחידה 910. ליחידה זו "תאים רדומים" בכל רחבי העולם המוכנים לפעולה. היה מעורב בפיגועים נגד המטרות היהודיות בארגנטינה במהלך שנות התשעים.

מוחמד כוות'ראני – איש דת עיראקי – לבנוני שהיה יד ימינו של קאסם סולימאני, מפקד כוח אלקודס האיראני, בניהול "התיק העיראקי. שימש כמחזיק התיק העיראקי בחיזבאללה כשבמסגרת תפקידו היה אמור לאמן ולממן אנשי מיליציות שם שבהמשך נשלחו להילחם לצד חיזבאללה בסוריה.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין