מיליציות איראניות נסוגות ממחוז חומס מזרחה..אז למה?

המיליציה האיראנית הוציאה את כל כוחותיה מעיירה באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס, מבלי לדעת מה הסיבות לכך.

אתר החדשות הסורי " עין אלפוראט " , המצטט מקור צבאי, אמר כי המיליציה האיראנית הסיגה את כוחותיה מהכפר "אלפרקלס"  – "الفرقلس" באזור הכפרי המזרחי של חומס, והם נעו לעבר שדה התעופה הצבאי "T4" ,מבלי לדעת את הסיבה.

האתר הוסיף כי הכוחות הנסוגים כללו 110 לוחמים, 27 כלי רכב צבאיים ושני טנקי T-72. סביר להניח כי הנסיגה הינה חלק מההבנות האיראניות-רוסיות לגבי מפת השליטה ממזרח לחומס, או החלפה ושליחה של מיליציה איראנית חדשה שתחליף את הכוחות הנסוגים.

ראוי לציין כי משמרות המהפכה האיראנים מחזקים כל הזמן את נוכחותם בשדה התעופה T-4 ליד מחסום הדרכים החדש, שכן שדה התעופה הפך לבסיס האיראני הגדול ביותר באזור המדברי שבמזרח המדינה, מזרחית לחומס, בנוסף למחנה אלתלילה – التليلة, ממזרח לעיר תדמור.

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות ובראשן משמרות המהפכה התפרסו בתוך שדה התעופה ובעמדת הרדאר ליד הכפר ח'ירבת אל-תייאס – "خربة التيّاس", מזרחית לחומס, תוך עיבוי פריסתם באזור פלמירה הסמוכה ,תוכנית שנועדה לאבטח, על פי המקורות, את צירי התנועה של הגשר היבשתי הנפרס מהבירה האיראנית טהראן לבירת לבנון ביירות, וכביש "פלמירה – חומס" הוא החלק החשוב ביותר בה.