בשיתוף פעולה עם ישראל, איחוד האמירויות מפתחת מערכת נגד מזל"טים

חברת Signal (SIGN4L) האמירתית המתמחה בלוחמה אלקטרונית מתכוננת להשיק השנה מערכת משולבת נגד מזל"ט ,הראשונה שפותחה בשותפות עם חברות ישראליות המתמחות בתעשיות החלל, על פי חדשות ההגנה .

החברה האמירתית השלימה גם את מודל ההפעלה ,הראשון שלה, של לייזר עתיר אנרגיה, בשותפות עם חברת "MBDA" האירופית וחברת "Silas" הצרפתית.

על פי האתר, צעדים אלה, שבוצעו על ידי חברת הבת של קבוצת Emirates Edge, יכולים לסייע בפיתוח יכולות הכוללות תכנון, ייצור והפעלה של טכנולוגיה זו באופן מקומי ליירוט מזל"טים.

"שיתוף הפעולה של איחוד האמירויות הערביות עם חברות אירופיות וישראליות יגדיל את הידע שלה בתחום זה, ויתרום לפיתוח מערכת משלה בעתיד", אמר ז'אן מארק ריקלי, גורם במרכז למדיניות ביטחונית בז'נבה.

הוא הוסיף כי "הלייזר דורש טכנולוגיות מתקדמות, וישנן חברות רבות המספקות טכנולוגיות למלחמה במזל"טים, וחברות מאיחוד האמירויות יהיו ביניהן."

חימוש המזל"טים בכלי נשק הפכה ל"דרך זולה ויעילה "לתקוף כוחות ותשתית, במיוחד במזרח התיכון", כך לפי האתר.

השלב הראשון של מערכת הלייזר העוצמתית שבונה SIGN4L בשיתוף עם MBDA וסילאס כולל בניית "פלטפורמה" על הקרקע.

"מזכר ההבנות מאפשר ל- SIGN4L לתכנן מערכת מקיפה נגד מזל"טים, המורכבת מחיישנים אלקטרוניים לזיהוי, ולייזרים בעלי אנרגיה גבוהה לנטרול איומי המזל"טים", אמר וואליד אל-מסמרי, סגן ראש ניהול התוכניות בתחום האלקטרוניקה,אגף לוחמה ומודיעין בחברת – EDGE. לאחר הקמת פלטפורמה בשטח, המערכת תפותח ותיווצרנה בנוסף פלטפורמות אוויריות וימיות.

About Us - Company Story & History | SIGN4L

באמצעות מערכת הגנה משולבת זו, נאספים נתוני חיישנים ממקורות שונים ומיד מנותחים. הוא מכיל גם טכנולוגיות שיבוש ונשק עם אנרגיה מרוכזת כמו לייזרים, המאפשרים למשתמשים בו לאתר, לעקוב אחרי מזל"טים וליירטם.

פעולות האיתור והמעקב תלויות ברדארים המאפשרים פיקוח על תדרים, כמו גם במצלמות אינפרא אדום וחיישנים.

אל-מסמרי הסביר כי יכולותיה של מערכת ההגנה נעות בין מטרות קלות, הכוללות "שיבוש רדיו ראשון, שיבוש מערכת המיקום הגלובלית (GPS) והשתלטות או נטרול הכטב"מ". ואילו יעדים קשים כוללים "לייזרים מכוונים אנרגיה גבוהה, פעימות אלקטרומגנטיות, טילים ורובים" להפיל את כלי הטייס הלא מאוייש.