מבזקי חדשות ליום 25-5-21 . מתעדכן

*- אתר פוליטיקו: מזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו, מתכנן להגיע לביקור פרטי בישראל כדי להשתתף במסיבת הפרידה מראש המוסד היוצא, יוסי כהן. על פי מקורב לפומפאו, ששימש גם מנהל ה-CIA בראשית כהונתו של דונלד טראמפ, עדיין לא ברור אם הנסיעה תתאפשר בשל מגבלות הקורונה על נכנסים לארץ, אולם אם יגיע, פומפאו עשוי להיפגש גם עם גורמים בלתי ממשלתיים. (מבט עולמי)

*- צה"ל עשו תרגיל לחמאס – זרקו טילים שלא התפוצצו , חיכו שיקחו למעבדות שלהם כדי להרוג עוד מחבלים.בעזה דווח במהלך היום על פיצוץ בתוך מחרטה לייצור אמל"ח במערב חאן יונס בסביבת מבנה אזרחי ובקרבת מסגד.
עדי ראיה ברצועה: אנשי חמאס שלפו מהמקום 3 גופות. אין פרטים נוספים.

*- מקור סורי: בשבת , מל"טים תקפו משאית (מסוג inter) שהובילה משלוח טילים שהגיעו מאיראן.

התקיפה בוצעה כשהמשאית נכנסה לשטחי סוריה, דרך המעבר הצבאי שליד אלקאים, שם הותקפה המכונית, נהגה נהרג מפגיעה ישירה, אך לא נגרם נזק משמעותי למשלוח הטילים. האחראי למשלוח שרד לאחר שעזב אל משרדי המעבר כמה דקות קודם לכן.

הטילים הועברו להאנגר במדבר אל-חמדאן שבעיירה אל-בוקמאל, והם הופצצו ביום למחרת בשעה 6:30 בבוקר.

משאיות סגורות המעבירות משלוח אמצעי לחימה נצפו נעות מאל-חמדאן בדיה לעבר עומק הבדיה הקרובה לגבול עירק-סוריה, באחר הצהריים, של יום שני. (קרדיט:בן )

*- 3 מפציצים רוסים חדישים  מדגם Tu-22M3 נצפו בשמי סוריה.

Russian Tu-22M3 strategic bombers annihilate ISIS targets in Syria for 4th  day in a row (VIDEOS) — RT World News

*- מנהיג חמאס יחיא סנוואר הופיע בפומבי בעזה בפעם השנייה מאז תום המלחמה האחרונה.

*- נתניהו : אני מאוד מעריך את ידידתנו ארה"ב שעומדת לצידנו הרבה שנים. אבל יכול להיות מצב שבו היעד העליון שלנו – להבטיח שהאייתוללות לא יפסיקו את הקיום בן אלפי השנים של העם היהודי – יחייב אותנו להחליט החלטות אמיצות ועצמאיות. ישראל לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני.

*- איראן: דיווח כי לפני זמן קצר נשמע והורגש פיצוץ עז צפונית לאיספהאן, ככה"נ מקור הפיצוץ הוא באזור מפעל לייצור כלי טיס ומנועי טילים גדולים, הפרטים בבדיקה.

*- טורקיה מסלימה את פעולות קידוח הנפט בשטחים לא לה למרות איומי האיחוד האירופי. שולחת עוד 3 ספינות קידוח בנוסף ל 2 שכבר פועלות במזרח הים התיכון.
מצד אחד טורקיה מנסה לפייס ומצד שני ממשיכה בכל הכוח בהפרות.
הטורקי לא עושה חשבון לאף אחד מה שמבטיח המשך מתיחות בינה לבין מצרים ויוון וקפריסין וכל מדינות נאט"ו.

*- זוכרים את עשרות המפגינים בעיראק שפרצו לכיוון הגבול הירדני במטרה ךהגיע לגבול ישראל כדי להפגין סולידריות עם עזה? ואנחנו כבר חששנו….
אז הצבא הירדני עצר אותם על גדר הגבול מבלי שיחצו.
נתן להם לישון על אדמת המדבר כל הלילה מבלי לתת להם אפילו כוס מים.
ובבוקר הודיע לכולם שהיות ואין להם דרכונים ולא אישורי מעבר הרי שהם אינם יכולים לחצות.
האפקט התפוגג למגינת ליבה של איראן.
גם המלך הירדני מבין את הפרובוקציות האיראניות ויודע היטב שהם קנה רצוץ וישראל היא ידידה שאולי באחד הימים תחלץ אותו ותציל את חייו וחיי משפחתו.

*-  משרד החקלאות בעזה: אסון גדול החל לפקוד את תחום ייצור בעלי החיים בעזה מכיוון שהכיבוש מנע כניסת מספוא, שהוביל למותם של מאות אלפי עופות ובעלי חיים.

*- העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח כי חמאס העביר אזהרה לישראל דרך המתווכים המצרים ולפיה כל מתקפה על עזה תענה בתגובה. המצרים הבטיחו לחמאס כי הזהירו את ישראל מפני חיסול של בכירי חמאס בתקופה הקרובה, שבה ידונו בהימשכות הפסקת האש. עוד הבטיחו המצרים כי סוגיית פתיחה מחדש של מרחב הדייג והמעברים ותיקון קווי החשמל, תיפתר בימים הקרובים, לאחר שחמאס הביעו את רצונם שלא לקשור את הסוגיות האלו בהסכם ארוך הטווח של הפסקת אש. כמו כן דווח כי המשלחת המצרית הציעה לחמאס לחדש את השיחות בדבר עסקת חילופי שבויים ובחמאס השיבו בחיוב אך במקביל הוסיפו כי ישראל היא זו שמסרבת לשלם את המחיר עבור השבויים והנעדרים בעזה, וכי לא יקבלו התניה של שיקום עזה בסוגיית השבויים. (כאן 11)

*- שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן – " איראן היא מדינה התומכת רבות בטרור ומממנת קבוצות קיצוניות שכל מטרתן לגרום לאי יציבות במזרח התיכון.

ביחס לתיק הגרעיני וההפרות האיראניות, וושינגטון לא מזהה שום אינדיקציות לכך שאיראן מתכננת במסגרת התחייבויותיה הגרעיניות לעמוד בהם על מנת שנוכל לחשוב לבטל את הסנקציות נגדה. "

*- עלי מוחמד האשמי, מנכ"ל אגודת הסהר האדום אספהן, סיפר בפירוט בתקשורת האיראנית על השריפה כי הפיצוץ והירי לעבר מתחם התעשייה הכימית בשאהינשאהר, נפצעו 15 בני אדם, תשעה מהם הועברו לבתי חולים.

*- הפסקת חשמל במחסני הקירור של בית החולים לשהידים במפרץ הפרסי בבושהר (אתר בנייה של תחנת הכוח הגרעינית) והבעיות כתוצאה מכך.
האיראנים זועמים על כריית ביטקוין ע"י עובדי ממשלה על חשבון החשמל לתושבים.
אפילו השלט שסופר לאחור את קיומה של מדינת ישראל כבה.