מפקד המרינס לשעבר: "לומדים מהמערכה האחרונה בעזה ונערכים לחיזבאללה"

אם חשבתם שהסכסוך האחרון בעזה היה מאיים , מלחמה עם ארגון הטרור חיזבאללה הלבנונית תהיה הרסנית פי כמה , ותכלול 130,000 טילים שיעשו את מה שחמאס עדיין לא הצליח להשיג, רבים מהם בעלי טווחים ארוכים יותר ועוד מאות טילים מדויקים .

לחיזבאללה יש כעת יותר כוח אש מאשר 95 אחוזים מהצבאות הקונבנציונליים בעולם, ואף יותר רקטות וטילים מאשר כל חברי נאט"ו האירופיים יחדיו  – כך טוען מפקד המרינס לשעבר הגנרל ריצ'ארד נטונסקי במאמר שפרסם.

המודיעין הישראלי הבחין בקפיצת מדרגה ביכולות הטילים של חיזבאללה .

ישראל מודאגת במיוחד מהאצת "פרויקט הדיוק" של חיזבאללה, במסגרתו היא מתכננת לבצע שדרוג מאסיבי של ארסנל הרקטות והטילים שלו כדי שיוכלו לפגוע במרחק מטרים ספורים מיעדים אסטרטגיים וחיוניים בישראל .

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לאחרונה , מרבה לאיים על ישראל ברמת הדיוק של כלי הנשק של ארגונו ומתגאה שבמקרה של מלחמה, ישראל תופתע מיכולותיו של חיזבאללה.

על ארצות הברית וישראל לדאוג לייצור משותף מספיק של מערכות כיפות ברזל ומיירטים בכדי להקל על המסה העצומה של רקטות לא מדויקות וטילים מונחים קצרי טווח וארוכי טווח שישוגרו לעבר ישראל .

וגם על מערכות ההגנה האווירית של קלע דוד וחץ להיות ערוכים. אלו יאלצו להתמודד עם טילים ארוכי הטווח של חיזבאללה ואיראן ממלאי ארסנל המדויקים שיאתגר אותם , כולל מזל"טים וטילים בליסטים ושיוט.

הגנרל האמריקאי מסיים את מאמרו וכותב:

"מכיוון שהמלחמה הבאה הזו תנוהל בבית הדין של דעת הקהל באותה מידה כמו בשדה הקרב, על המנהיגים האמריקאים גם לחנך באופן יזום את התקשורת והקהלים הבינלאומיים – כולל האו"ם – על חוק הסכסוך המזוין, על דבקותו של צה"ל בו ועל כוונותיו. זה יהיה חיוני כדי להבטיח הצלחה ישראלית אולטימטיבית בסכסוך גדול נגד איומים איראניים משותפים, וכדי להקל על הערעור והאפקטיביות של אסטרטגיות דומות כנגד פעולות צבאיות לגיטימיות של ארה"ב בעתיד."

rafael photo

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב קרדיט לתמונות: צה"ל

ברקע הכתבה העיר הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. כי "במערכה בעזה צה"ל לא הפעיל פרומיל מיכולותיו ולא הביא לידי ביטוי מערכות נשק שיועדו ליום הזה. כל מערכת עזה הייתה תרגיל רטוב מצומצם להפעלת מכונת האש והמטרות, היתוך המודיעין והפעלת הכוח. רק מציין שמצב המודיעין בלבנון טוב בעשרות מונים מעזה. גם חיזבאללה יודע את זה".