הרמטכ"ל הודה ליחידות צה"ל על פעולות יוצאות דופן + דוגמא מדהימה

עם סיום מבצע "שומר החומות" הרמטכ״ל הגיע לביקו' בחטיבת המבצעים, באגף המודיעין ובפיקוד העורף כדי להודות להם על מבצעים יוצאי דופן ביותר.

הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי אמר בפני החיילים : ״אני רוצה להביע הערכה רבה מאוד לכל יחידות צה״ל שלקחו חלק במבצע. ראיתי אנשים עם נחישות, מקצועיות, מסירות ומקצוענות״

דובר צה״ל מוסר כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר היום (א׳) בחטיבת המבצעים, באגף המודיעין ובפיקוד העורף במסגרת ביקורים שיקיים השבוע ביחידות אשר פעלו במבצע ״שומר החומות״.

חיילי חטיבת המבצעים ומפקדיה, יחד עם חיילי ומפקדי אגף המודיעין, היו שותפים בתכנון ובהובלה של עשרות מבצעים במהלך המבצע ברצועת עזה. עשייתם בסנכרון כלל המפקדות בצה״ל וגופי הביטחון הנוספים, בשילוב מודיעין ואש, הבטיחה את מימושן של תכניות התקיפה וההגנה בצה״ל.

פיקוד העורף פעל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות וגופי החירום לאורך המבצע בתמיכת המרחב האזרחי, ביצוע פעולות חילוץ, הצלה, מיגון והסברה.

מדברי הרמטכ״ל: ״ארגון הטרור חמאס פגש מבצע שהייתה בו עוצמת תקיפה חזקה ביותר והייתה בו גם הגנה חזקה ביותר. כשאני אומר עוצמה אני מתכוון לכמות המטרות, לקצב התקיפה, לאיכות המטרות ולשיטות שבהם פעלנו. לסכל פעם אחר פעם בתת קרקע אויב ולהרוג כך עשרות פעילי טרור זו יכולת גבוהה ביותר. הוא גם פגש הגנה חזקה מאוד שלא אפשרה לו לבצע את הפיגועים שתכנן- באוויר, בים, ביבשה ואפילו בסייבר.

אנחנו חייבים להשאר ביקורתיים כלפי עצמנו, להישאר צנועים ולנהל תהליך למידה ושיפור של כל מה שצריך שיפור, שינוי והתאמה. במקום שהיינו טובים אנחנו רוצים להיות טובים מאוד, במקום שהיינו טובים מאוד אנחנו רוצים להיות מצויינים. אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד, לכל יחידות צה״ל במבצע הזה ועשו זאת בצורה יוצאת מן הכלל, ואתן בתוכן. הסתובבתי בין רוב יחידות צה״ל, ראיתי נחישות, יצירתיות, מסירות, מקצוענות ולמעלה מהכל ראיתי את ההזדהות ואת צדקת הדרך שיש לאנשים במה שאנחנו עושים".

קרדיט לתמונות: דובר צה"ל

אחד המבצעים היותר מדהימים , הנחשף כאן לראשונה , שהיה הראשון מסוגו בשדה הקרב המודרני , אירע במהלך מבצע 'שומר החומות' בו רשמו צוותי הטכנולוגיה הישגים מרשימים בהחלט.

בין היתר ניתן לספר על אירוע בו שוגר כטב"מ מהרצועה כשהוא נושא חומר נפץ מרסק ויועד לפגוע בכוחות הקרקע של ישראל, כאשר לוחמי הסייבר ביצעו השתלטות עליו מרחוק והנחיתו אותו באופן מוצלח על צוות הכטב"מ. זוהתה פגיעה.

מעוף האבאביל: הכירו את חלוץ חיל האוויר של חמאס | כלכליסט