לאחר שדרשה מיליארד דולר פיצוי, בעלי "Evergiven" רואים במצרים אחראית

הבעלים של ספינת המכולות הענקית –  "Evergiven", שנתפסה על ידי רשות התעלה , שעקב תקלה בה נסגרה תעלת סואץ לשייט, אמר בחודש מרץ האחרון כי מצרים היא האשמה –  כך לטענת עורך הדין של הבעלים.

"Evergiven" – שנחשבת לאחת מספינות המכולות הגדולות בעולם – חסמה את התעלה לשייט לאחר שנחשפה לרוחות עזות, ב -23 במרץ, ונשארה תקועה בה במשך שישה ימים.

מאז אותה תקופה הספינה נשארה במעצר באגם סמוך לתעלה, שכן רשות תעלת סואץ דורשת מהבעלים היפני של הספינה, צ'וי קיזן, לשלם פיצויים בסך 916.5 מיליון דולר.

ביום שבת קיים אולם הערר בבית המשפט הכלכלי באיסמעיליה דיונים על מעצר הספינה.

אחד מחברי הצוות המשפטי, אחמד אבו עלי, אמר כי עורכי הדין המייצגים את בעל הספינה אמרו כי רשות התעלות שגתה בכך שאיפשרה לספינה להיכנס לנתיב המים במזג אוויר גרוע, והוסיפה כי הרשויות לא הצליחו להוכיח שהספינה גרמה כל עוול לממשלת מצרים.

הוא ציין כי ההקלטות שנלקחו מהאונייה, שהוגשו לבית המשפט, הראו חילוקי דעות בין נווטי הרשות ומרכז השליטה בה בנוגע לכניסת האוניה לתעלה.

עורכי דינו של הבעלים טענו כי על רשות התעלה היה ללוות את הספינה עם שתי סירות בגודל לפחות של ספינה, "אך זה לא קרה".

רשות תעלת סואץ הכחישה בפומבי שהיא שגתה.

עורכי הדין של בעל הספינה טענו גם כי מעצר הספינה פגום מבחינה משפטית, וכי הפעילות לשחרור הספינה מהאתר שבו נתקעה איננה "פעולת הצלה במובן המשפטי הראוי", שמשמעותה הרשות אינה יכולה לתבוע פיצויים בגין פעולה זו.

אבו עלי ציין כי "זו הייתה אחת מתפקידיה של הרשות במסגרת חוזה התעבורה."

בעל הספינה אמר שהוא מבקש 100 אלף דולר פיצוי ראשוני בגין הפסדים הקשורים לתפיסתה.

עורכי דין ואנשים המכירים את העניין מצפים מבית המשפט לפסוק בתיק ביום ראשון.

Ever Given owners seek to cap Suez limitable claims at $115m (source Lloyd's List) - Cambiaso Risso Group