חיזבאללה מעביר כוחות ממרחב דמשק לצפון סוריה

מיליציית חיזבאללה הלבנונית שלחה תגבורות צבאיות חדשות מאחד ממפקדותיה באזור הכפרי של דמשק, לשדה התעופה הצבאי קוואריס, מזרחית לחאלב שבצפון סוריה.

רשת החדשות הסורית  "עין אל-פוראט", דיווחה כי כוח התגבורת עזב את העיירה "חג'ירה" – “حجيرة” שבאזור הכפרי של דמשק, וכללה שיירה צבאית בראשות חג' חוסין אבו עלי , מפקד גדוד אחפאד זינב – كتيبة أحفاد زينب של מיליציית חיזבאללה.

סוכנות החדשות הסורית- "זייתון " דיווחה כי השיירה כללה 50 לוחמי חיזבאללה מלבנון , 100 אנשי מיליציה סורית הפועלת תחת פיקוד החיזבאללה, ו -10 מכוניות עמוסות טילי קונקורס וטילים תרמיים נגד שריון.

השיירה כללה גם 18 מכוניות "טויוטה טונדרה" שעליהם הותקנו מקלעים בקוטרים של 14.5 ו -23 מ"מ, ובתיבות עם אמצעי  צליפה תרמיים.

הוא הדגיש כי השיירה התיישבה, לאחר הגעתה ליעד , במטה המיליציה בתוך שדה התעופה הצבאי בקיירס, מבלי שהיה מסוגל לדעת את הסיבה העיקרית מאחורי שליחתה לאזור.

ראוי לציין כי בחודש מרץ האחרון נחת מטוס איראני בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ובו מאות פעילים, רובם בעלי אזרחות אפגנית ופקיסטנית, שהתמחו בהפעלת משגרי טילים, שהועברו מאוחר יותר לעיר חלב.