איראן מקימה גדוד נשים במזרח סוריה למטרות מודיעין וקידום השיעה

מיליציית משמרות המהפכה האיראנים במחוז דיר א-זור, שבמזרח סוריה, החלה לגייס נשים בעיר "אלמיאדין" לגדוד שהיא מקימה במטרה לחזק את השפעתה הצבאית והחברתית באזור.

מקורות בתקשורת אמרו כי מיליציית "אבו אל-פאדל אל-עבאס" של "משמרות המהפכה" הקצתה 25 נשים ממשפחות חבריה לתקשר עם נערות ונשים בעיר אל-מאיידין ולשכנע אותן להמיר דתם לאיסלאם השיעי. , ולעבור קורסים רעיוניים וקבלת מידע בנושא.

על פי המקורות, המאמצים להקים גדוד זה החלו כבר בדצמבר אשתקד, באמצעות אחת הנשים המקורבות לעדנאן אל-סעוד אל-זוזו – عدنان السعود الزوزو, מפקד מיליציית " אבו אל-פאדל אל-עבאס ".

המקורות הצביעו על כך שהמפקדה הגדודית הייתה בתחילת הקמתה בעיר "אלמיאדין", ובחודשים האחרונים התרחבה עבודתה למטה פתוח בשכונת "אל-ג'ורה" בעיר דיר א-זור. ובעיר אל-בוקמאל באזור הכפרי המזרחי של המחוז.

המקורות אישרו כי מספר המתגייסות עולה, כרגע,  על שישים נשים, הפועלות לקידום הכת השיעית, ובתוך "צופי המהדי" והאגודות המזוהות עם איראן, בנוסף למשימות מודיעיניות, כמו רדיפה אחר צעירים מבוקשים ולכידתם באמצעות הרשתות החברתיות.

יש לציין כי המיליציות האיראניות פועלות להרחבת השפעתן באזור המזרחי של סוריה באמצעים שונים, מכיוון שגייסו בעבר צעירים וילדים וניצלו את צרכי העם ותנאי חייהם הגרועים כדי לשלבם בדת השיעית.