מבזקי חדשות ליום 23-5-21 . מתעדכן

*- מטוס אפ-15 של חיל האוויר האמריקאי נושא 3 פצצות אטום טקטיות מדגם בי-61.

תמונה

*- ארה"ב סרבה למכור לאינדונזיה את מטוסי הקרב החמקניים אפ-35 ובמקומם היא הציעה למכור את מטוסי האפ-16 שלה. אינדונזיה סרבה והיא כרגע מנהלת מו"מ עם צרפת למכירת 30 מטוסי קרב מדגם רפאל וכן מנהלת מו"מ עם רוסיה לקניית 12 מטוסי קרב מדגם סוחוי-35.

תמונה

*- קרואטיה רוכשת מצרפת 12 מטוסי קרב רפאל שיכלול גם אימוני טייסים והכשרת צוותים טכניים . 6 המטוסים הראשונים ימסרו בשנת 2024.

קרואטיה מתכוונת להחליף את צי מטוסי המיג 21 הישנים שברשותה.

תמונה

*- החל תרגיל ימי נרחב , תחת השם: Phoenix Express-2021 ,  במימי תוניסיה בהשתתפות ציי : טורקיה,מצרים, אלג'יריה , לוב,מאוריטניה, בריטניה, יוון , איטליה , בךגיה ספרד ומלטה.

תמונה

תמונה

תמונה

*- תרגיל אווירי של נאט"ו תחת השם – Atlantic Trident 21 בהשתתפות 60 מטוסים בהם 50 מטוסי קרב.

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

*- 4 מטוסי אפ-16 של חיל האוויר היווני הגיעו בשבוע שעבר לסעודיה כדי לנהל אימונים עם חיל האוויר הסעודי . כזכור סעודיה שכרה סוללות הגנ"א יווניות כדי להגן על מתרניה האסטרטגיים מפני טילים וכטב"מים התוקפים אותה מתימן.

תמונה

*- משרד ההגנה האמריקאי חתם על חוזה לאספקת 128 מטוסי אפ-16 בערך כולל של 14 מיליארד דולר. מטוסים אלו מיועדים לאספקה ל-5 מדינות שהזמינו מטוסים אלו : בחריין , מרוקו,סולבקיה,בולגריה וטאיוואן.

תמונה

*- איטליה מוכרת למצרים סוללות טילי נ"מ המיועדים להיות מוצבים על סיפון 2 הפריגטות שחיל הים המצרי קנה לאחרונה מאיטליה.

תמונה

*-שומר החומות: תלונה ראשונה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי

ג'וואד מהדי, בעליו של מגדל אלג'לאא שנהרס בהפצצות צה"ל ברצועת עזה, מגיש תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי במסגרת מה שהוא מכנה "פשע מלחמה". בתלונתו הוא טוען כי המתקן היה אזרחי ובו נמצאו צוותי תקשורת בינלאומית ולכן התקיפה ב-15 במאי הייתה לא מוצדקת. לדבריו, לפי החוק הבינלאומי לא ניתן לתקוף מתקן אזרחי אם הוא לא משמש למטרות צבאיות. כזכור הפגיעה במבנה עוררה כעס בינלאומי כולל בארה"ב אך ישראל טוענת כי תחת מעטה של צוותי תקשורת פעלו בו גם יחידות מודיעין של חמאס.

בניין אלג'לאא כלל 13 קומות ואכלס 30 משרדים ו-30 יחידות דיור. מהדי טען לאחר ההפצצה כי המטרה האמיתית של ישראל הייתה להשתיק את ערוץ אלג'זירה הקטארי שפעל מהבניין הזה ודיווח על האירועים ברצועה. (קרדיט:דורון פסקין)

*- מייד לאחר הפסקת האש חמאס ( איסמעיל הניה ) מודה לאיראן על אספקת הנשק לרצועה , והמימון שעזר לארגון הטרור חמאס בתקיפות ישראל .

*- סוריה: עפ״י סוכנות הידיעות סאברין המקורבת למשמרות המהפכה האיראנים הותקפה מוקדם יותר היום מכונית מדגם טויטה בסמוך למעבר א-קאים שבגבול סוריה-עיראק.

במעבר א-קאים מתנהל ציר העברות אמל״ח איראני שמנהלות אותו מילציות שיעיות שונות (https://t.me/WorldNewsIL/6931) ומובילות את האמל״ח אל תוך סוריה. לא מן הנמנע שהמכונית שהותקפה היום נשאה עימה אמל״ח רגיש.
מטרת תקיפות בצירי העברות אמל״ח בד״כ היא שריפת הציר וסיכולו. ( קרדיט:🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- איראן-משרד החוץ: איראן מדגישה את הצורך בהגדלת יכולות העם הפלסטיני. אנו מכירים בצורך בפיתוח הרתעה פלסטינית כדי למנוע חזרה על התקפות ישראל.
מאשרים את נכונותנו להעביר "סיוע הומניטרי ורפואי" לעם הפלסטיני.