מבזקי חדשות ליום 22-5-2021. מתעדכן

*- כסף קטארי כבר מחולק ברצועה

משרד העבודות הציבוריות בעזה החל לחלק מהיום פיצוי כספי בסך 2000 דולר למשפחות שבתיהן נהרסו כליל ו -1000 דולר למי שביתו ניזוק חלקית. ממשרד העבודות נמסר כי הכספים הללו מועברים על ידי הוועדה הקטארית לשיקום עזה, הגוף האחראי על העברת הכספים מהמדינה המפרצית לרצועה.
מנכ"ל משרד העבודות הציבוריות, נאג'י סרחאן, הצהיר כי המספר הכולל של יחידות דיור שנפגעו הגיע ל -16,800, מתוכן 1,800 יחידות לא ראויות עוד למגורים ו -1,000 יחידות נהרסו לחלוטין. סרחאן הוסיף כי שווי הנזק הראשוני ברצועה עולה על 350 מיליון דולר.

*- שיירה שיעית בדרך לגבול עם ישראל

בעיראק החלו לצאת אתמול שיירות של אוטובוסים מדרום המדינה לעבר הגבול עם ירדן. המטרה היא "להגיע לירושלים" ולתמוך בפלסטינים. הצבא העיראקי ליווה את השיירות הללו לגבול. לפי מקורות בעיראק, המימון לארגון השיירות מגיע מתרומות ומאמצעים כספיים עצמאיים. עם זאת אין לשלול כי מיליציות פרו איראניות עומדות מאחורי המימון של המסע המתריס הזה. כרגע הירדנים לא מגיבים כיצד ינהגו בשיירה השיעית הזו והאם יאפשרו פרובוקציות בגבול עם ישראל.

*- מהומות רחוב בלבנון: תומכי אסד בלבנון יצאו להפגנת תמיכה בנשיא הסורי ערב הבחירות בסוריה. מפגינים לבנונים הגיבו באגרסיביות. הזעם והתסכול בלבנון גובר מיום ליום כשפתרון למצוקה הכלכלית לא נראה באופק בהיעדר תזוזה במישור הפוליטי.

*- משרד ההסברה הממשלתי בעזה הצהיר אתמול (רביעי) כי סבב הלחימה הנוכחי הביא עד כה לנזק של כ- -325 מיליון דולר. מתוך זה כ-250 מיליון דולר נזקים ישירים לתשתיות, לבתים ולמשקים חקלאיים ואילו הנזקים העקיפים נאמדים בכ 75 מיליון דולר. הנזקים למוסדות כלכליים ומסחריים, מוערכים בשווי של 40 מיליון דולר. עד כה נפגעו בדרגת נזק שונות קרוב לכ-15,000 יחידות מגורים.

*- ארה"ב מציעה פרס נדיב למי שיביא מידע על מממן זה של חיזבאללה

הרשויות בארה"ב אינן מרפות גם בימים אלה מהניסיונות לייבש כספית את ארגון הטרור של חיזבאללה. ביום שני הוצע פרס של 10 מיליון דולר למי שיביא מידע שיוביל ללכידתו של מוחמד איבראהים בזי, מי שנחשב לאחד המממנים החשובים של הארגון הלבנוני. הוא הוצב ברשימת המבוקשים כבר לפני שנתיים, אך עתה ארה"ב מציעה תמריץ. לפי האמריקאים, בזי באמצעות פעילותו המסחרית באירופה, אפריקה והמזרח התיכון העביר לחיזבאללה מיליוני דולרים במהלך השנים האחרונות. האמריקאים זיהו לפחות חמש חברות השייכות לבזי, באמצעותן הוא פועל. בין השאר זוהתה פעילותו בבלגיה, בלבנון ובעיראק. לפי הידוע, בזי נהנה מיחסים אישיים קרובים עם חסן נסראללה וכן עם בכירי המשטר האיראני. בנוסף, הוזכרו יחסיו הקרובים עם נשיא גמביה לשעבר יחיא ג'מה.

(קרדיט : ערוץ הטלגרם דורון פסקין)

*- מאות נפגעי חרדה פוקדים בשעות האחרונות את בתי החולים ברצועה .

*- ד"ר עאד יאגי, מנהל המרכז הרפואי הפלסטיני בעזה VICE World –

" בעוד שמרבית תשומת הלב כרגע מתמקדת בהתמודדות מול מאות אנשים שנפצעו קשה במהלך הפצצות חיל האויר הישראלי הממשלה בעזה אינה מודעת כלל להשפעה הפסיכולוגית שההפצצה מתחילה להשפיע על האוכלוסייה.

אלפי נפגעי חרדה יוצאים כעת ממקום מסתורם בזמן המלחמה ומבקשים טיפול רפואי, אין לנו אפשרות לעזור לחולים מדממים ,איך אפשר בכלל לדבר איתם ? אנו לא יודעים מה לעשות איתם המצוקה גדולה , אזל מלאי התרופות עוד טרם התחילה המלחמה , מה שקורה בבתי החולים זו טרגדיה .

כמובן שישנם עוד פצועים רבים שלא מצליחים להגיע אלינו , הם סובלים בביתם ועולה חשש גדול לשלומם , ישנה ברצועה קטסטרופה גדולה מאוד. "

*- אומן איראני לקח את התמונה המדהימה שקלטה עדשת המצלמה בה נראים רקטות נורות מהצד הפלסטיני וטמירים של כיפת ברזל בדרך ליירוט,
הוא הפך את התמונה לציור. (אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- איראן- משמרות המהפכה חושפים:

מלט בשם "עזה".
מערכת רדאר בשם "אלקדס" לטווח של 500 ק"מ.
מערכת הגנה אווירית 9D עם יכולת שיגור 8 מיירטים בו זמנית.

*- ראש הממשלה הפלשתיני – אשטייה – ישראל בצעה בעזה פשעי מלחמה ועל בית הדין בהאג לפעול.

*- העיתון הבריטי אינדפנדנט : המלחמה בעזה #غزة הוכיחה שהסכמי הנורמליזציה חסרי ערך.

*- שר החוץ האמריקאי יגיע בקרוב למזרח התיכון . אחד מתוך אין סוף ביקורים חסרי תוחלת .

*- רגע אחרי האופוריה – עזה מתעוררת להרס, חורבן, כאוס והקשה מכל – תחושת הבידוד – הבידוד המדיני והניתוק הכואב מעטיני המדינות התומכות.

נכון אמנם שלאזרחים בישראל קשה לבלוע את הגלולה של נצירת האש מצדה של ישראל – זאת בהעדר הבנה של הישגי מעהב ובעיקר קצרות רואי (שלא באשמתם).

מעריך בזהירות כי ביום שאחרי – ישראל תבקש להתמקד באיום המטריד והמדוייק יותר.

#רק_אומר