ירידה דרמטית בשיעור הגירושין בסין לאור שינוי "כללי המשחק"

הרשויות בסין דיווחו על ירידה של יותר מ-70 אחוז במספר הגירושים במדינה לאחר כניסתו לתוקף של חוק שנוי במחלוקת שדורש מבני הזוג לקחת "תקופת רגיעה" לפני שהם מקבלים את ההחלטה הסופית על סיום הנישואים.

על פי החוק שנכנס לתוקפו בינואר האחרון, זוגות שרוצים להתגרש באופן הדדי, צריכים להמתין 30 יום לפני שהם מגישים את הבקשה באופן רשמי. אם הם לא מופיעים לשתי פגישות עם הנציג המקומי לעניינים אזרחיים בפרק זמן של 30 עד 60 יום לאחר הגשת הבקשה, היא מבוטלת באופן אוטומטי.

המשרד לעניינים אזרחיים דיווח כי ברבעון הראשון של השנה, אושרו רק 296 אלף בקשות לגירושים, ירידה של 72 אחוז לעומת הרבעון האחרון של השנה שעברה, לפני כניסת החוק לתוקף. ברבעון הראשון של השנה שעברה אושרו 1.06 מיליון בקשות לגירושים.

על אף שבממשלה קשרו בין החוק החדש לבין הירידה הדרמטית, גולשים רבים מתחו ביקורת על הרשויות שלא מאפשרות לבני זוג בלתי מאושרים להיפרד. "הכותרת של החדשות האלה צריכה להיות '70 אחוז מהזוגות לא יכלו להתגרש'", נכתב באחת התגובות ברשת החברתית ווייבו. "אם מנסים את כל האמצעים כדי להפריע לגירושים, אז ברור שהמספרים יירדו", הוסיפה תגובה אחרת. "בכל מקרה, אין סטטיסטיקה כמה הכאב גבר".

China sees rising divorce rate among young people

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי