רקטות החמאס- ייצור מקומי בהנחייה ובידע איראני

כשמדברים על הטילים שהחות'ים מחזיקים בתימן, חיזבאללה בלבנון, חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה, איראן נוכחת, שכן היא החשודה הראשונה שמספקת לקבוצות אלה נשק מתקדם.

למרות שטילים אלה אינם מיוצרים לגמרי באיראן, הם מצוידים בחומרים או בציוד שאיראן סיפקה לצדדים אלה, על פי כתב העת וול סטריט ג'ורנל .

צה"ל טען ביום ראשון, כי ישראל "עומדת בפני השיעור הגבוה ביותר של ירי רקטות לשטחה ,שמעולם לא חוותה, כיוון שהפלגים החמושים ברצועת עזה ירו כשלושת אלפי טילים מאז תחילת יום שני האחרון.

המספר הגדול של הרקטות שנורו לעבר ישראל בשבוע אחד פותח פתח לחקירה בארסנל הרקטות שבבעלות חמאס, שממוקם ברצועת עזה, שם חיים שני מיליון אנשים בתנאים קשים, בגלל המצור שהוטל עליהם מאז 2007 .

ב"וול סטריט ג'ורנל "מציינים כי " ארסנל הטילים של חמאס גדול ומתוחכם מאי פעם ", שכן הוא מחזיק בטילים " המיוצרים בעזה עם רכיבים איראניים ".

המודיעין הישראלי מעריך כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי מחזיקים לפחות 30,000 רקטות המוסתרים בעזה, על פי דו"ח שפרסם " הניו יורק טיימס ".

איראן, טילי חמאס והסכם הגרעין

יכולותיו של חמאס לייצר רקטות הפכו גדולות יותר.  אַרְכִיוֹן
יכולותיו של חמאס לייצר רקטות הפכו גדולות יותר

אף שאיראן אינה מעוניינת בעימות עם ישראל במלחמה גלויה, היא אינה מתנגדת לתמוך בחמאס ולעודד אותו לבצע פיגועי טילים שעלולים להוביל באופן טבעי לסכסוכים פוליטיים, "ויפוצצו את הסכמי אברהם שנחתמו בשנה האחרונה בין ישראל וכמה מדינות ערביות " מה שטהרן רואה כאיום עליה לאחר הופעתה של חזית מאוחדת נגד תוכניות איראן באזור.

ה"וול סטריט ג'ורנל "מציין כי הסכם הגרעין משנת 2015 לא הפסיק את מאמצי טהראן בתוכניות הנשק שלה, שהמשיכו להפיץ ולחמש את כוחות הפרוקסי באזור, כולל חמאס.

יש חשש מנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שיחזור להסכם הגרעין, מכיוון שהוא עשוי לא לסייע בהרגעת העניינים במזרח התיכון, אלא להפך – לעזור לאיראן להמשיך בתכניותיה.

תשומות ואספקה ​​בייצור 

לחמאס טילים לטווח קצר ובינוני.  אַרְכִיוֹן
לחמאס טילים לטווח קצר ובינוני

דיווח של הניו יורק טיימס אומר כי תעשיית הטילים בפיקוח חמאס מבוססת על יסודות שונים.

חמאס מנצל גם אספקה ​​המשמשת לבנייה, כמו צינורות גדולים, לייצור טילים.

צופים מעריכים שרוב ארסנל החמאס ידוע כטילי הקסאם, שהם קצרי טווח שהטווח שלהם הוא 10 ק"מ. יש להם גם טילים לטווח בינוני, עם טווח של עד 25 מייל. הטיל החשוב ביותר שלהם הוא טיל "G80", שהוא טיל M-75, אשר פותח בטכנולוגיות איראניות, והוסיפו לו תכונות חדשות מבחינת דיוק וטווח הפגיעה.

ייצור מקומי בטכנולוגיה איראנית

מנהיגי חמאס קיבלו הכשרה מקיפה לייצור ופיתוח טילים באיראן.  אַרְכִיוֹן
מנהיגי חמאס קיבלו הכשרה מקיפה לייצור ופיתוח טילים באיראן

במאי 2019 אמר אחד ממפקדי צבא חמאס, יחיא סינוואר, "ללא תמיכת איראן לא היו לנו יכולות אלה."

זה עניין שהביא את מפקדי צה"ל להבנה כי הבעיה שלהם אינה עוד עם הברחת טילים העלולים להגיע לעזה, אלא צמיחת יכולותיו וכישוריו של חמאס בייצור מקומי .

הדו"ח של הניו יורק טיימס מצטט גורמים רשמיים ומומחים פלסטינים וישראלים כי איראן תרמה ,סיפקה והבריחה נשק לחמאס, כמו גם הכשירה ופיתחה את כישוריהם של אנשיהם בייצור טילים ואף בשיפורם, ואף בשיפור הדיוק שלהם.

בדיווח של העיתון " סאן ", נאמר כי סביר להניח כי בכירי חמאס ביקרו באופן קבוע באיראן, שם עברו הכשרה לייצור ותפעול מערכות טילים מתקדמות, במהלך ביקורם במתקני ייצור הטילים של משמרות המהפכה האיראנים.

גורם מודיעין מערבי אמר ל"דיילי טלגרף "כי" שיתוף הפעולה בין איראן לחמאס הביא לכך שיש להם כלי נשק יעילים יותר, בין אם מבחינת טווח, דיוק ובין אם גודל הנזק שהם יכולים לגרום. "

ننشر أهم صواريخ حماس المستخدمة فى صد العدوان الإسرائيلى على غزة.. فجر5 يثير  الذعر فى تل أبيب.. وM75يستهدف مدينة ريشون لتسيون.. و"R160" يصل حيفا للمرة  الأولى.. وخبير إسرائيلى: القبة الحديدية خدعة كبيرة -